Nereguli grave descoperite de ANPC în magazinele Lidl - Amenzi de peste 7 milioane de lei
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat, vineri, că a dat amenzi de peste 7 milioane de lei în urma a sute de controale la magazinele Lidl din țară. Comisarii ANPC au găsit mai multe nereguli, printre care produse expirate și mizerie.
De la începutul acestui an și până în prezent, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat 307 acțiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel național.
În urma neregulilor, comisarii ANPC au dat 481 de amenzi în valoare de 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente, au oprit definitiv de la vânzare produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei, au oprit temporar serviciile, până la remedierea deficiențelor, în cazul a 38 de magazine din București și județele Arad, Prahova, Caraș-Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud și Ilfov, au propus încetarea practicilor comerciale incorecte în cazul a 66 de unități și au închis temporar, pentru 6 luni, un magazin din orașul Bacău.
Cele mai importante abateri de la legislația în vigoare, constatate de comisarii ANPC: comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită; depozitare a unor produse de panificație neambalate, în lăzi cu praf și impurități; folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheață în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte; utilizarea unor rafturi de expunere și a unor tăvi deteriorate sau neigienizate; folosirea unor cuptoare neigienizate; comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum; comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice; comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite; lipsa de la raft a prețurilor produselor; nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.); neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat; existența unor condiții de depozitare necorespunzătoare, cu curățenie deficitară; lipsa menționării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine; lipsa menționării țării de proveniență a unora dintre produsele; nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor; comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanție incomplete; lipsa declarațiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română; lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse; lipsa menționării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului; comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflați în limita de vârstă indicate de producători.
„Nu știu cum funcționează această rețea în celelalte țări. Speram ca măcar în România să fie un exemplu pentru toți ceilalți, dar mai ales pentru noi. De asemenea nu știu dacă, în țara de origine a acestui operator economic, se mănâncă legume și fructe mucegăite sau prețurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă. Mă întreb și dacă, după venirea unei autorități în control și aplicarea unor sancțiuni, lucrurile sunt tratate cu aceeași superficialitate și dezinteres. Noi ne luaserăm pixuri să învățăm ce trebuie să facem, dar a trebuit să scriem cu ele în procese verbale de sancțiune”, a afirmat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.