Modificări ale Codului de procedură fiscală
Impozitarea veniturilor din jocuri de noroc
Hotărârea Guvernului României nr. 84 din 3 februarie 2005, pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial, aduce modificări şi în ceea ce priveşte impozitarea veniturilor din premii şi jocurile de noroc.
Veniturile din jocuri de noroc cuprind câştigurile realizate ca urmare a participării la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot, definite, conform Normelor metodologice de aplicare a Codului Fiscal, altele decât cele realizate la jocuri de tip cazino şi maşini electronice cu câştiguri.
Veniturile obţinute din jocuri de noroc cuprind veniturile din jocuri tip bingo şi keno, pronosticuri şi pariuri sportive, jocuri-concurs cu câştiguri de orice fel, loterii, veniturile obţinute din organizarea de tombole. Prin câştiguri de tip jack-pot se înţeleg câştigurile acordate aleatoriu, prin intermediul maşinilor mecanice sau electronice cu câştiguri, din sumele rezultate ca urmare a adiţionării separate a unui anumit procent din sumele derulate ca urmare a exploatării acestor mijloace de joc, în scopul acordării unor căştiguri suplimentare persoanelor participante la joc în momentul respectiv. Adiţionarea sumelor din care se acordă câştigurile de tip jack-pot se realizează în cadrul unui sistem electronic prin care sunt interconectate cel puţin două maşini mecanice sau electronice cu câştiguri, evidenţierea acumulării putând fi realizată prin dispozitive auxiliare sau în cadrul sistemului uneia sau mai multor mijloace de joc interconectate în sistem.
Reţinerea impozitului aferent veniturilor din premii şi din jocuri de noroc se va face astfel: venitul sub formă de premii dintr-un singur concurs se impune, prin reţinere la sursă, cu o cotă de 16% aplicată asupra venitului net; veniturile din jocuri de noroc se impun, tot prin reţinere la sursă, cu o cotă de 20% aplicată asupra venitului brut. În ambele cazuri, obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului revine plătitorilor de venituri. Nu sunt impozabile veniturile obţinute din premii, în bani şi/sau în natură, sub valoarea sumei neimpozabile, stabilită în sumă de 8.000.000 lei, pentru fiecare concurs, realizate de acelaşi organizator sau plătitor.
Impozitul calculat şi retinut în momentul plăţii constituie impozit final şi se virează la bugetul de stat, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost reţinut. Şi încă ceva: plătitorii de venituri din jocuri de noroc sunt obligaţi să organizeze evidenţa astfel încât să poată determina câştigul realizat de fiecare persoană fizică şi să reţina impozitul datorat aferent acestuia.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.