Programele Rabla Clasic și Rabla Plus care vor debuta pe 4 februarie vor avea un buget pentru acest an de 1,24 miliarde lei, cel mai mare buget alocat din istoria programelor (fără suplimentări ulterioare).

Potrivit oficialilor ministerului de resort, Rabla Clasic va beneficia de 560 milioane lei, iar Rabla Plus de 680 milioane lei. Printre noutățile programului Rabla Clasic se află introducerea unui ecobonus de 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat care este mai vechi de 15 ani și are norma de poluare Euro 3 și inferioară, respectiv introducerea posibilității casării a două autovehicule uzate pentru achiziționarea unuia nou, cuantumul finanțării fiind de 7.500 de lei pentru casarea unui autovehicul și 12.000 lei pentru casarea a două autovehicule. Rămâne obligativitatea casării a cel puțin un autovehicul în cadrul Programului. Reamintim că Rabla auto este un program care, în acest an, împlineşte 18 ani de la lansare, aducând o contribuție semnificativă în ceea ce privește întinerirea parcului auto. Oficialii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) precizează că rezultatul scontat este scoaterea din circulație a cel puțin 250.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani până în 2026. Totodată, a mai fost anunţată şi lansarea unui program destinat instituțiilor publice, cu un buget de 600 milioane lei, prin care primăriile și autoritățile publice vor putea achiziționa doar mașini electrice sau hibrid plug-in. În cadrul acestui program, va fi asigurată o finanțare de 80% din valoarea achiziției. O altă modificare adusă programului este că valabilitatea notei de înscriere va fi de 300 zile de la emiterea acesteia, față de 240 zile cât este în prezent. În plus, se elimină termenul de 60 zile de casare/radiere a autovehiculului uzat, solicitanții având posibilitatea de a-l casa/radia până la emiterea facturii autovehiculului nou. În ceea ce privește Rabla Plus, se introduce obligativitatea casării unui autovehicul uzat pentru achiziționarea unuia nou. Totodată, se introduce un bonus de 1.500 lei/autovehicul, acordat pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani și care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3. Astfel, pentru fiecare autovehicul nou, va exista posibilitatea casării a maximum două autovehicule uzate, cuantumul finanțării urmând a fi: pentru achiziționarea unui autovehicul nou, în schimbul casării unui autovehicul uzat - maximum 46.500 de lei pentru un autovehicul pur electric (45.000 de lei ecotichetul + 1.500 lei/autovehicul, acordat dacă autovehiculul uzat este mai vechi de 15 ani și are norma de poluare nu mai mare de Euro 3) și maximum 21.500 de lei pentru un autovehicul hibrid plug-in (20.000 de lei ecotichetul + 1.500 lei/autovehicul, acordat dacă autovehiculul uzat este mai vechi de 15 ani și are norma de poluare nu mai mare de Euro 3); pentru achiziționarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate - maximum 51.000 de lei pentru un autovehicul pur electric (45.000 lei ecotichet + 3.000 lei prima de casare + 2 bonusuri de vechime a câte 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat care este mai vechi de 15 ani și are norma de poluare nu mai mare de Euro 3) și maximum 26.000 de lei pentru un autovehicul hibrid plug-in (20.000 lei ecotichet + 3.000 lei prima de casare + 2 bonusuri de vechime a câte 1.500 pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani și care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3).