Hotărârea Guvernului nr.33/2018 privind stabilirea contravenţiilor care intră sub incidenţa Legii prevenirii nr.270/2017, precum şi a modelului planului de remediere a fost publicată în Monitorul Oficial nr.107 din 5 februarie 2018.

Conform Legii prevenirii, pentru anumite contravenţii, stabilite prin Hotătâre a Guvernului, agentul constatator va aplica doar sancţiunea avertismentului la care va anexa un plan de remediere. Concret, în termen de maximum 10 zile de la data expirării termenului de remediere autoritatea publică are obligaţia de a relua controlul şi de a verifica dacă problemele semnalate au fost remediate, în caz contrar fiind întocmit un nou proces verbal de constatare a contravenţiei (PVCC) cu aplicarea sancţiunilor prevăzute de legislaţia specifică. Acelaşi lucru se va întâmpla şi dacă contravenientul săbârşeşte din nou aceeaşi contravenţie în termen de 3 ani. Trebuie menţionat că prin HG 33/2018 a fost stabilită lista contravenţiilor care intră sub incidenţa Legii prevenirii. Astfel în categoria contravenţiilor privind casele de marcat intră: emiterea bonului fiscal conţinând date eronate, altele decât cele referitoare la preţ, sau fără ca acesta să conţină toate datele prevăzute de lege; neînmânarea bonului fiscal clientului de către operatorul aparatului de marcat electronic fiscal şi/sau neeliberarea facturii la solicitarea clientului; neîndeplinirea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligaţiei de a afişa anunţul de atenţionare. În ceea ce priveşte Codul de procedură fiscală (CPF), constituie contravenţii: nedepunerea de către contribuabil/plătitor la termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de înregistrare fiscală, de radiere a înregistrării fiscale sau de menţiuni; neîndeplinirea de către contribuabil/plătitor la termen a obligaţiilor de declarare prevăzute de lege, a bunurilor şi veniturilor impozabile sau, după caz, a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume, precum şi orice informaţii în legătură cu impozitele, taxele, contribuţiile, bunurile şi veniturile impozabile - dacă legea prevede declararea acestora; neîndeplinirea obligaţiei ca, la finalizarea inspecţiei fiscale, contribuabilul/plătitorul să dea o declaraţie scrisă, pe propria răspundere, din care să rezulte că au fost puse la dispoziţie toate documentele şi informaţiile solicitate pentru inspecţia fiscală; nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligaţiilor de întocmire a dosarului preţurilor de transfer în condiţiile şi la termenele prevăzute, precum şi nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligaţiei de a prezenta dosarul preţurilor de transfer la solicitarea organului fiscal central; nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligaţiei de a păstra, precum şi a obligaţiei de a prezenta Fiscului, a datelor arhivate în format electronic şi a aplicaţiilor informatice cu ajutorul cărora le-a generat. Constituie, totodată, contravenţie la CPF: nefurnizarea la termen de către contribuabil/plătitor a informaţiilor periodice solicitate de Fisc; nedepunerea în termen a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei persoanei fizice la sosirea în România, respectiv a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei persoanei fizice la plecarea din România, de către persoanele obligate potrivit Codului fiscal; nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declaraţiilor recapitulative reglementate de normele din Codul fiscal privind taxa pe valoarea adăugată; depunerea de declaraţii recapitulative incorecte ori incomplete.