Printre acţiunile de control desfăşurate de către inspectorii OJPC Bihor se înscrie şi acţiunea care a vizat respectarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor la prestarea serviciilor poştale şi de curierat.
Au fost verificaţi 5 operatori economici, constatându-se deficienţe la fiecare dintre aceştia şi au fost întocmite 5 procese verbale de constatare a contravenţiei. Valoarea amenzilor aplicate a fost de 19 000 lei. Inspectorii au constatat la firmele verificate: existenţa afişării doar a listei cu serviciile prestate şi tarifele aferente, neexistând alte informaţii privind caracteristicile esenţiale ale serviciilor prestate; inexistenţa informaţiilor cu privire la despăgubirea beneficiarilor serviciului în cazul nerespectării condiţiilor de calitate, respectiv a termenului de livrare; nu existau informaţii pentru consumatori cu privire la modul şi condiţiile de închiriere a cutiilor poştale, precum şi modul de ridicare al corespondenţei.
În perioada anterioară acţiunii tematice de control, au fost înregistrate şi soluţionate la OJPC Bihor două reclamaţii, ambele fiind întemeiate (nerespectarea termenului de rambursare a sumelor rezultate în urma livrării unor colete), operatorul economic fiind sancţionat contravenţional.