Ordinul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 296/2005, publicat în Monitorul Oficial (I) nr. 549 din 28 iunie 2005, aprobă Procedura privind înscrierea contribuabililor în evidenţa specială. În evidenţa specială, parte componentă a Registrului contribuabililor, vor fi înscrişi contribuabilii persoane juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică, care, în toate cazurile, în decurs de 12 luni consecutive, îndeplinesc cumulativ următoarele criterii: nu au depus declaraţii fiscale (fişe fiscale, declaraţii informative, formularul 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat", formularul 101 "Declaraţie privind impozitul pe profit", formularul 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată" etc.) şi situatii financiare (raportări contabile semestriale sau anuale); nu au efectuat plăţi datorate către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul asigurărilor pentru şomaj; nu li s-a aprobat, la cerere, de către organul fiscal competent o măsură privind îndeplinirea obligaţiilor fiscale. Contribuabilii înscrişi în evidenţa specială vor fi scoşi din această evidenţă la data la care îndeplinesc una dintre următoarele condiţii: li s-a aprobat, la cerere, trecerea în regimul derogatoriu de declarare; şi-au îndeplinit toate obligaţiile de declarare şi plata restante, rezultate din evidenţele fiscale. Pe perioada cât contribuabilii figurează în evidenţă specială nu pot comanda şi nu pot ridica formulare tipizate cu regim special de la unităţile autorizate să elibereze aceste formulare.