În locul fişelor fiscale, care au fost eliminate începând cu acest an, a fost introdusă o nouă obligaţie declarativă pe care plătitorii de venituri vor trebui să o îndeplinească anual, până la finalul lunii februarie.

După vechile reglementări, informaţiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprindeau în fişele fiscale, iar angajatorul sau plătitorul de venituri avea obligaţia de a completa aceste formulare pe întreaga durată de efectuare a plăţii salariilor şi să le păstreze pe întreaga durată a angajării. Copiile după fişele fiscale trebuiau depuse la unitatea fiscală competentă, pentru fiecare an, până în ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat. Noile reglementări mai stabilesc faptul că, din acest an, plătitorii de venituri din salarii sunt obligaţi să elibereze, la cererea contribuabilului, un document care să cuprindă informaţii cu privire la datele de identificare ale acestuia, venitul realizat în cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat şi reţinut, document care însă nu se mai prezintă sub forma unui formular tipizat.