Eliberarea şi utilizarea certificatului de atestare fiscală
* Unitatea fiscală competentă pentru administrarea contribuabililor eliberează, potrivit legii, certificatul care atestă modul de îndeplinire a obligaţiilor de plată la buget a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri, denumit certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice.
Certificatul poate fi eliberat: la solicitarea contribuabililor persoane juridice, care trebuie să completeze şi să depună cererea; în situaţia în care contribuabilul îşi schimbă domiciliul fiscal. Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidenţa pe plătitor a unităţii fiscale competente şi cuprinde creanţele fiscale exigibile, existente în sold în prima zi a lunii următoare depunerii cererii, denumită lună de referinţă. În certificatul de atestare fiscală se menţioneaza creanţele fiscale exigibile, cu termene de plată expirate până la data de întâi a lunii următoare emiterii acestuia.
Potrivit legii, certificatul de atestare fiscală poate fi utilizat de contribuabilii persoane juridice pe o perioadă de până la 30 de zile de la data emiterii. În cazul persoanelor fizice, perioada în care poate fi utilizat este de până la 90 de zile de la data emiterii. Conform legii, certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii cererii de către contribuabil şi poate fi utilizat de contribuabil pe toată perioada lunii în care se emite. Certificatul de atestare fiscală pentru persoane juridice va avea înscrise în mod obligatoriu numărul de înregistrare, data eliberării, perioada de utilizare, numele şi semnătura persoanei împuternicite a organului fiscal şi se va întocmi în 3 exemplare. Din acestea, două exemplare originale se vor transmite contribuabilului sau persoanelor împuternicite de acesta, în baza cererii depuse la organul fiscal, iar cel de-al treilea exemplar original se va păstra la organul fiscal emitent, fiind arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
Certificatul de atestare fiscală emis în intervalul 25 a lunii - finele lunii este valabil pe toată perioada lunii următoare emiterii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, în original sau în copie legalizată, oricărui solicitant. Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor şi a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să facă dovada achitării tuturor obligaţiilor fiscale locale datorate autorităţii administraţiei publice locale pe a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează.
Certificatul poate fi eliberat: la solicitarea contribuabililor persoane juridice, care trebuie să completeze şi să depună cererea; în situaţia în care contribuabilul îşi schimbă domiciliul fiscal. Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidenţa pe plătitor a unităţii fiscale competente şi cuprinde creanţele fiscale exigibile, existente în sold în prima zi a lunii următoare depunerii cererii, denumită lună de referinţă. În certificatul de atestare fiscală se menţioneaza creanţele fiscale exigibile, cu termene de plată expirate până la data de întâi a lunii următoare emiterii acestuia.
Potrivit legii, certificatul de atestare fiscală poate fi utilizat de contribuabilii persoane juridice pe o perioadă de până la 30 de zile de la data emiterii. În cazul persoanelor fizice, perioada în care poate fi utilizat este de până la 90 de zile de la data emiterii. Conform legii, certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii cererii de către contribuabil şi poate fi utilizat de contribuabil pe toată perioada lunii în care se emite. Certificatul de atestare fiscală pentru persoane juridice va avea înscrise în mod obligatoriu numărul de înregistrare, data eliberării, perioada de utilizare, numele şi semnătura persoanei împuternicite a organului fiscal şi se va întocmi în 3 exemplare. Din acestea, două exemplare originale se vor transmite contribuabilului sau persoanelor împuternicite de acesta, în baza cererii depuse la organul fiscal, iar cel de-al treilea exemplar original se va păstra la organul fiscal emitent, fiind arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
Certificatul de atestare fiscală emis în intervalul 25 a lunii - finele lunii este valabil pe toată perioada lunii următoare emiterii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, în original sau în copie legalizată, oricărui solicitant. Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor şi a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să facă dovada achitării tuturor obligaţiilor fiscale locale datorate autorităţii administraţiei publice locale pe a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.