Opţiuni pentru sau renunţare la determinarea venitului net în sistemul real Conform calendarului fiscal pentru anul 2006, o anumită categorie de contribuabili trebuie să aibă în vedere că urmează să depună - termenul scadent fiind 31 ianuarie - cerere pentru opţiunea de determinare a venitului net în sistem real şi declaraţia privind venitul estimat pentru 2006 sau cerere pentru renunţarea la opţiunea de determinare a veniturilor în sistem real. La începutul fiecărui an fiscal, contribuabilii care obţin venituri din activităţi independente, din cedarea folosinţei bunurilor, din cultivarea şi valorificarea florilor, legumelor şi zarzavaturilor în sere şi solarii, a arbuştilor, plantelor decorative şi ciupercilor, din exploatarea pepinierelor, cât şi venituri din drepturi de proprietate intelectuală depun o cerere prin care îşi exprimă opţiunea de determinare a venitului net în sistem real şi declaraţia privind venitul estimat pentru anul 2006. Aceste documente se depun la unitatea teritorială fiscală de care aparţine contribuabilul respectiv, iar în baza lor se stabileşte modul de impozitare a venitului. Contribuabilii din categoria menţionată anterior pot depune, tot până la 31 ianuarie a.c., o cerere de renunţare la opţiunea de determinare a veniturilor în sistem real, dacă, în anul precedent, fusese impozitat pe venitul în sistem real. "În cazul că nu se va depune una dintre aceste două tipuri de cereri pentru a se şti care este opţiunea contribuabilului respectiv, atunci acesta va fi impozitat în acelaşi mod ca în anul fiscal 2005", a menţionat dl Vasile Farc, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bihor. De reţinut şi faptul că, în baza prevederilor legale, contribuabilii din categoria specificată anterior pot depune aceste cereri, dar nu sunt obligaţi să o facă, menţiune prin care se lasă de înţeles, cei în cauză nu sunt pasibili de a fi sancţionaţi de instituţia fiscală.