Începând cu 1 ianuarie 2009, Administraţiile Finanţelor Publice ale municipiilor din toată ţara vor elibera caziere fiscale, alături de celalalte centre teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor.

Potrivit prevederilor Legii nr. 72/2008, pentru modificarea OG nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal (publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 283 din 11 aprilie 2008), începând de anul viitor, organizarea cazierului fiscal al contribuabililor se va face, atât la nivel naţional, de către Ministerul Economiei şi Finanţelor (MEF), cât şi la nivel local, de către unităţile teritoriale competente aflate în subordinea MEF: Direcţiile Generale ale Finantelor Publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, Administraţiile Finanţelor Publice ale municipiilor, precum şi cele ale sectoarelor municipiului Bucureşti. În prezent, cazierul fiscal se organizează atât la nivelul MEF, cât şi la următoarele untităţi teritoriale competente: Direcţiile Generale ale Finanţelor Publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, Administraţiile Finanţelor Publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ, precum şi cele ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
Reamintim că Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 stabileşte că în cazierul fiscal se ţine evidenţa persoanelor fizice şi juridice, precum şi a asociaţilor, acţionarilor şi reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice, care au săvârşit fapte sancţionate de legile financiare, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară. Cazierul fiscal se organizează de MEF la nivel central (în care se ţine evidenţa contribuabililor de pe întreg teritoriul României) şi la nivelul unităţilor teritoriale competente (în care se ţine evidenţa contribuabililor care au domiciliul fiscal în raza teritorială a acestora). Contribuabilii care au înscrise date în cazierul fiscal se scot din evidenţă dacă se află în următoarele situaţii: faptele pe care le-au săvârşit nu mai sunt sancţionate de lege; a intervenit reabilitarea de drept sau judecătorească constatată prin hotărâre judecătorească; nu au mai săvârşit fapte sancţionate de legile financiare, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară, într-o perioadă de 5 ani de la data rămânerii definitive a actului prin care au fost sancţionate aceste fapte; decesul, respectiv radierea contribuabilului.
OG nr. 75/2001 stabileşte, totodată, că prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie: la înfiinţarea societăţilor comerciale, a societăţilor cooperative şi a cooperativelor agricole, de către asociaţi, acţionari şi reprezentanţii legali desemnaţi; la solicitarea înscrierii asociaţiilor şi fundaţiilor în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de către asociaţii sau membrii fondatori ai acestora; la autorizarea exercitării unei activităţi independente de către solicitanţi; la cesiunea părţilor sociale sau a acţiunilor de către noii asociaţi sau acţionari; la numirea de noi reprezentanţi legali, precum şi la cooptarea de noi asociaţi sau acţionari cu prilejul efectuării majorării de capital social de către noii reprezentanţi legali. Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii şi numai în scopul în care a fost eliberat. Pentru eliberarea certificatului de cazier fiscal sau pentru transmiterea electronică a informaţiilor din cazierul fiscal se percepe o taxă de 20 lei pentru fiecare persoană.