Pe lângă tichete de masă, tichete cadou sau cele de creşă, angajatorii ar putea acorda salariaţilor, din 2009, şi tichete de vacanţă.
Ministerul pentru IMM, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) a elaborat un Proiect de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului privind acordarea tichetelor de vacanţă. Acordarea tichetelor de vacanţă va fi opţională pentru angajatori. De tichete de vacanţă vor putea beneficia doar persoanele angajate de cel puţin şase luni. Valoarea nominală a unui tichet de vacanţă nu va putea fi mai mare de 10% din salariul minim brut pe ţară garantat în plată. Sumele corespunzătoare tichetelor de vacanţă acordate de către angajator vor fi deductibile la calculul impozitului pe profit, în limita a şase salarii minime pe economie garantate, pentru fiecare angajat, pe an calendaristic.La rândul său, salariatul va fi scutit de la plata impozitului pe venit şi a asigurărilor sociale aferente acordării acestor tichete.
Proiectul de act normativ elaborat de MIMMCTPL stabileşte că tichetele de vacanţă vor fi utilizate doar pentru achiziţionarea de servicii turistice cu locul de desfăşurare pe teritoriul României. Totodată, tichetele de vacanţă vor fi acceptate numai de structuri de primire turistice sau agenţii de turism care sunt autorizate de Autoritatea Publică Centrală pentru Turism. Toate plăţile aferente sistemului tichetelor de vacanţă vor fi făcute numai prin intermediul societăţilor bancare. Intrarea în vigoarea a Ordonantei de Urgenţă este prevăzută pentru data de 1 ianuarie 2009.