Guvernul a amânat cu o lună termenul de la care toate firmele mari şi mijlocii din România sunt obligate să-şi depună declaraţiile online. Motivul pentru care Fiscul a luat această decizie este ca toate firmele să aibă suficient timp pentru a-şi procura certificatele digitale necesare depunerii declaraţiilor prin mijloace electronice.

Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor informează contribuabilii că, potrivit prevederilor OMFP-ANAF nr.2420, publicat în Monitorul Oficial nr.670/01 octombrie a.c., contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi sediile secundare ale acestora, au obligaţia depunerii declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin intermediul Sistemului Electronic Naţional, începând cu obligaţiile cu termen de declarare 25 noiembrie. Contribuabilii, alţii decât cei mari şi mijlocii, pot utiliza metoda de declarare prin intermediul Sistemului Electronic Naţional, ca metodă alternativă de declarare. Semnarea declaraţiilor fiscale se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor acreditat de servicii de certificare. Reamintim că declaraţiile fiscale pot fi depuse, pe site-ul www.e-guvernare.ro, în baza deţinerii unui certificat calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat, înscris în Registrul furnizorilor de servicii de certificare, potrivit Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică: Certsign SRL (www.certsign.ro), Digisign SA (www.digisign.ro), respectiv Trans Sped SRL (www.transsped.ro). Reamintim faptul că depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin intermediul Sistemului Electronic Naţional (SEN), reprezintă singura modalitate legală de transmitere în format electronic a declaraţiilor.