Depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice
*Certificatele digitale utilizate pentru depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă nu se mai emit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
*Certificatele digitale pot fi solicitate numai de la furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr.455/2001.
Utilizarea serviciului on-line
Precizăm că furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001, sunt SC DigiSign SA (adresa de e-mail: www.digisign.ro), SC CertSign SRL (adresa de e-mail: www.certsign.ro). Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaraţii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finanţelor, portalul Agentiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), de către persoanele care deţin certificat digital calificat, trebuie efectuate următoarele operaţiuni: înregistrarea persoanei care deţine certificat digital calificat, împuternicită de către contribuabil pentru semnarea declaraţiilor fiscale, ca utilizator al serviciului "Depunere declaraţii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul ANAF; depunerea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", însoţit de documentul de confirmare a certificatului digital calificat, existent pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul ANAF. Documentul de confirmare se depune în format electronic, semnat digital de către solicitant şi confirmat prin semnătura electronică a autorităţii de certificare.
Documente necesare
Formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat " se completează, se transmite electronic şi se listează prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul "Depunere declaraţii on-line". Exemplarul listat, semnat şi stampilat de către contribuabil, conform legii, se depune de către persoana împuternicită pentru semnarea declaraţiilor fiscale, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice în a cărei rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal. Acesta va fi însoţit de: documentul de identitate a solicitantului, în original şi în copie; documentul eliberat de contribuabil, din care rezultă dreptul solicitantului de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaraţii on-line", existent pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul ANAF, semnată electronic prin utilizarea unui certificat digital calificat, emis de către un furnizor de servicii de certificare acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001, se transmite persoanei solicitante, prin poştă electronică, la adresa menţionată în cerere.
Revocarea certificatului digital
Formularul 151 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii on-line" se utilizează pentru solicitarea revocării dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaraţii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, portalul ANAF, de către titularul certificatului calificat. În situaţia în care revocarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaraţii on-line" se solicită de o persoană diferită de persoana pentru care acest drept a fost obţinut, "Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii on-line" se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat, de către contribuabil, conform legii, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice în a cărei rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal. Cererea va fi însoţită de următoarele documente: documentul de identitate a persoanei care solicită revocarea certificatului digital, în original şi în copie; documentul eliberat de contribuabil, din care rezultă dreptul persoanei solicitante de a revoca dreptul de utilizare a serviciului "Depunere declaraţii on-line".
Pentru informaţii suplimentare contribuabilii se pot adresa Biroului metodologie şi asistenţă contribuabili, la sediul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bihor, etaj 3, camera 303, telefon 0259/433.056, sau prin e-mail la adresa: Asistenta.Bh@mail.mfinante.gv.ro.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.