*De la 1 ianuarie 2007, noi prevederi privind vânzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandă, şi garanţiile asociate acestora.*Răspunderea vânzătorului intervine când lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. *Agenţii economici care nu respectă prevederile legii - pasibili de amenzi cuprinse între 1.000 şi 25.000 RON. Începând cu ianuarie 2007 intră în vigoare Legea 449/2003, care reglementează noi aspecte privind vânzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandă, şi garanţiile asociate acestora, în vederea asigurării protecţiei consumatorului. Noutatea acestei legi constă în responsabilitatea pe care o are vânzătorul faţă de consumator. Astfel, vânzatorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu specificaţiile contractului de vânzare-cumpărare şi este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele în cauză. Legea specifică faptul că răspunderea vânzătorului este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului, chiar dacă la cumpărare vânzătorul a negociat cu consumatorul o perioadă de garanţie mai mică. Totodată, consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate, în termen de două luni de la data la care a constatat-o. Potrivit legii, un produs este conform cu contractul de vânzare-cumpărare în cazul în care: corespunde descrierii făcută de vânzător şi cu produsele prezentate ca mostre sau model; corespunde scopului solicitat de către consumator, acceptat de vânzător în contractul de vânzare-cumpărare sau scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip; prezintă parametri de calitate, performanţe normale şi corespunde declaraţiilor publice privind caracteristicile concrete ale acestuia făcute prin publicitate sau înscriere pe eticheta produsului. În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului, ca măsură reparatorie, înlocuirea sau repararea produsului în funcţie de opţiunea sa, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care această solicitare este imposibilă sau disproporţionată. Legea stabileşte şi faptul că este obligatorie oferirea de către ofertant a unei garanţii, care trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, modalităţile de asigurare a garanţiei (întreţinere, reparare, înlocuire), inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de servicii. Dacă vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru lipsa de conformitate rezultată dintr-o acţiune, sau dintr-o omisiune a producătorului ori a unui agent economic din acelaşi lanţ contractual, vânzătorul are dreptul de a se îndrepta împotriva celui responsabil de lipsa de conformitate, în condiţiile legii. Actul normativ stabileşte, de asemenea, că agenţii economici care nu respectă prevederile legii pot fi amendaţi, valoarea amenzilor fiind cuprinsă între 1.000 şi 25.000 RON. Şi un ultim aspect: nu sunt supuse prevederilor legii produsele folosite care sunt vândute prin procedura licitaţiei publice, la care consumatorul are posibilitatea să participe personal.