Formularul tip de cerere de plată se adresează beneficiarilor care au semnat angajamentul privind acordarea sprijinului financiar prin schema de ajutor de stat „Sprijin pentru prima împădurire și crearea de suprafețe împădurite” și au înființat plantația forestieră.

 

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că a publicat pe site-ul instituției - www.apia.org.ro, Ordinul MADR nr. 556/29.11.2019 pentru aprobarea Instructiunii nr. 38/1/19.11.2019 precum și pentru modificarea Anexelor nr. 1 și  2 ale OMADR nr. 227/20.03.2019 pentru aprobarea fomularului tip al cererii de plată, anul 2019, aferentă sesiunii 1/2016 anul I de angajament privind Măsura 8. Astfel, beneficiarii acestui ajutor pot solicita la plată, până la data de 15 decembrie 2019, lucrările de întreținere aferente anului 1 și/sau 2, cu condiția realizării lucrărilor de întreținere pe parcursul anului de cerere și depunerii la APIA a rapoartelor de execuție aferente acestor lucrări. Potrivit legii, formularul tip de cerere de plată se adresează beneficiarilor care au semnat angajamentul privind acordarea sprijinului financiar prin schema de ajutor de stat „Sprijin pentru prima împădurire și crearea de suprafețe împădurite” și au înființat plantația forestieră. Beneficiarii care au semnat angajamentul privind acordarea sprijinului financiar prin schema de ajutor de stat „Sprijin pentru prima împădurire și crearea de suprafețe împădurite” și au înființat plantația forestieră în primăvara anului 2019, au avut posibilitatea să solicite sprijin pentru: plata costurilor standard aferente proiectului tehnic de împădurire (componentă Prima 1); plata costurilor standard aferente lucrării de înființare (componenta Primei 1) și plata costurilor standard aferente lucrării de întreținere anul 1 și/sau anul 2, după caz, (componenta Primei 2) aferente u.a. pentru care a fost înființată plantația în proporție de 100%; plata costurilor standard de împrejmuire a plantației (componenta Primei 1); pierderea de venit (componenta Primei 2) anul 1 și/sau 2 (după caz) aferentă fermierilor activi la momentul depunerii cererii de sprijin, deținători de terenuri agricole. Dosarul cererii de plată trebuie să cuprindă, în funcţie de tipul plăţii solicitate, şi documentele justificative privind efectuarea lucrărilor de înființare, împrejmuire și întreținere. Plata se va efectua după stabilirea eligibilităţii la plată a cererilor de plată depuse. Beneficiarii pot solicita la plată lucrările de întreținere aferente anului 1 și/sau 2, cu condiția realizării lucrărilor de întreținere pe parcursul anului de cerere și depunerii la APIA a rapoartelor de execuție aferente lucrărilor.