Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) desfășoară în perioada 1 iulie - 1 octombrie 2018 controlul în teren. Fermierii au dreptul să conteste Raportul de control pe care angajații Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) îl întocmesc, după verificarea în teren a exploatațiilor agricole din eșantionul de control.

 

Potrivit calendarului subvenţiilor pe anul în curs, începând cu 1 iulie şi până la data de 1 octombrie se efectuează controlul la faţa locului pentru cererile unice de plată eşantionate la control pe teren, iar controlul aferent al unor obligaţii specifice - în iarnă sau în primăvara anului viitor. Totodată: plata avansului pentru anul de cerere 2018 se va efectua în perioada 16 octombrie - 30  noiembrie 2018, conform Regulamentului UE nr. 1306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din  17 decembrie 2013, cu modificările şi cimpletările ulterioare; plata finală ca diferenţă între cuantumul acordat în avans şi cuantumul calculat pentru anul de cerere 2018 se va efectua între 1 decembrie 2018 şi  31 martie 2019. Astfel, conform prevederilor legale, obligațiile fermierilor selectați la control sunt: să permită accesul inspectorilor pe terenul fermei; să prezinte inspectorilor informaţii şi documente legate de obiectul controlului; să delimiteze parcelele, la faţa locului, dacă pe parcelele învecinate a fost înfiinţată aceeaşi cultură. Dacă fermierul nu poate fi prezent la momentul controlului, acesta este obligat să împuternicească o altă persoană în baza unei declaraţii pe propria răspundere şi a unei copii după buletinul sau cartea de identitate, documente care vor fi anexate dosarului de control. De asemenea, obligațiile APIA sunt următoarele: să prezinte scopurile controlului, să facă referire la informaţiile asigurate în timpul informării fermierului cu privire la realizarea controlului (dacă fermierul a fost informat şi este prezent); să solicite fermierului accesul în exploataţie pentru verificarea magaziei, verificarea platformei gunoi de grajd, verificarea utilizării apei pentru irigat, etc; să solicite fermierului, acolo unde este cazul, informaţii şi documente referitoare la control; să execute fotografii digitale pentru a documenta realizarea controlului. Important! Agenția de Plăți nu va accepta contestarea rezultatului controlului efectuat într-o exploatație agricolă, în cazul în care fermierul verificat a semnat pe Raportul de control că este de acord cu rezultatul controlului la faţa locului. Contestaţia cu privire la rezultatul controlului efectuat la faţa locului se depune la Centrul Judeţean APIA, în maxim 48 de ore de la data controlului / primirea raportului de control, dar nu mai târziu de data limită a controlului la faţa locului. Reluarea controlului la faţa locului se poate face în maxim 48 de ore de la contestarea acestuia. În cazul în care, data înregistrării controlului / primirii raportului de control coincide cu data limită de efectuare a controlului la faţa locului, respectiv ultima zi, reluarea controlului la faţa locului se face în maxim 24 de ore de la depunerea contestaţiei.