Ca urmare a numeroaselor sesizări din partea consumatorilor, în data de 13 iulie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a invitat la discuţii reprezentanţii operatorului economic RCS-RDS. Tema discuţiilor a reprezentat-o legalitatea perceperii taxei de mentenanţă, servicii accesorii şi asociate.

Reamintim că taxa percepută de operatorul economic RCS-RDS este în valoare de 5 lei. "ANPC consideră că această taxă a fost percepută fără notificarea prealabilă a consumatorilor, încălcându-se prevederile legale stabilite prin articolul 10 din OG 21/1992 privind protecţia consumatorilor" - se arată în comunicatul ANPC. Potrivit prevederilor legale, drepturile consumatorilor, la încheierea contractelor, sunt următoarele: de a plăti, pentru produsele sau serviciile de care beneficiază, sume stabilite cu exactitate, în prealabil; majorarea preţului, tarifului, taxelor, comisioanelor, dobânzilor, penalităţilor şi a altor eventuale costuri stabilite iniţial este posibilă numai cu acordul scris al consumatorului; de a fi notificaţi în scris cu privire la orice modificare ca urmare a prevederilor contractuale referitoare la valoarea dobânzilor, comisioanelor, penalităţilor sau oricăror altor costuri, cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicarea noilor valori. "ANPC a dispus ca operatorul economic RCS-RDS să intre în legalitate prin notificarea consumatorilor cu privire la noua taxă. Astfel de taxe pot fi percepute numai cu notificarea prealabilă a consumatorilor şi după obţinerea acordului din partea acestora" - se mai arată în Comunicatul publicat pe site-ul oficial al Autorităţii.