Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte contribuabililor că obligaţiile fiscale pot fi îndeplinite utilizând mijloacele de comunicare la distanţă.

Accesul în incinta ANAF, precum şi în sediile structurilor subordonate, este permis numai după prezentarea certificatului verde COVID, începând din 25 octombrie, a transmis instituţia. "Vă informăm că începând de luni, 25 octombrie, accesul în incinta Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), precum şi în sediile structurilor subordonate, se va efectua în conditiile prevăzute de dispoziţiile art. 12 din Anexa nr.3 la Hotărârea Guvernului nr.1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID19, cu modificările şi completările ulterioare" - a comunicat ANAF. Astfel, vor avea acces: persoanele care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare; persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore; persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2. Totodată, ANAF va lua măsuri în vederea implementării excepţiilor prevăzute de art. 12 din Anexa nr.3 la HG nr.1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID19, cu modificările şi completările ulterioare. ANAF reaminteşte contribuabililor că obligaţiile fiscale pot fi îndeplinite utilizând mijloacele de comunicare la distanţă. Astfel, declaraţiile fiscale pot fi depuse prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual (SPV) sau prin. Pentru efectuarea plăţilor pot fi folosite servicii oferite de terţi: Internet banking sau www.ghiseul.ro. Informaţii generale în domeniul fiscal se pot obţine la Callcenter ANAF, la numărul de telefon 031.403.91.60.