Procedura de modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor persoane fizice care deţin cod numeric personal a suferit modificări în urma publicării în Monitorul Oficial nr. 783/3 octombrie a Ordinului ANAF nr. 2853/29 septembrie 2017.

Potrivit noilor reglementări, procedura se aplică contribuabililor persoane fizice care deţin cod numeric personal, atribuit potrivit legii speciale, şi îşi stabilesc domiciliul fiscal la adresa unde locuiesc efectiv, dacă: adresa unde locuiesc efectiv este diferită de domiciliu; se solicită modificarea domiciliului fiscal, cu excepţia cazului în care acesta este stabilit la domiciliul persoanei fizice. Competenţa de administrare a acestor contribuabili revine, până la finalizarea procedurii de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, unităţii fiscale de la ultimul domiciliu fiscal. Pentru înregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, contribuabilii depun, la Fiscului în a cărui rază teritorială urmează a se stabili domiciliul fiscal, Formularul 050 - “Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului”, însotit de documente doveditoare ale informaţiilor înscrise în acesta. Copiile de pe documente se certifică pe fiecare pagină de contribuabil, pentru conformitate cu originalul. Cererea se soluţionează în termen de 15 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea Deciziei de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, care se comunică contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedură fiscală. Cererea se transmite, în maximum 3 zile lucrătoare de la înregistrare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, de către unitatea fiscală către Fiscul în a cărui raza teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, în vederea întocmirii formalităţilor de transfer al dosarului fiscal.

De asemenea, dosarul fiscal se transmite în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii şi va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscală, precum şi de fişa de evidenţă pe plătitor, urmând ca un exemplar al certificatului de atestare fiscală să fie comunicat şi contribuabilului de către unitatea fiscală emitentă. La primirea dosarului fiscal, unitatea fiscală în a cărei rază teritorială urmează să se stabilească domiciliul fiscal emite, în termen de maxim două zile lucrătoare, Decizia de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, care va fi întocmită în 3 exemplare din care: un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului şi va fi semnat de către persoanele implicate potrivit competenţelor; un exemplar - va fi comunicat contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedură fiscală; cel de-al treilea exemplar – se va transmite, însoţit de o copie a documentului care atestă data comunicării deciziei unităţii fiscale de la fostul domiciliu fiscal. Dosarul solicitării de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal se va arhiva la dosarul fiscal al contribuabilului şi va cuprinde: Formularul 050 - “Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului”; documentaţia depusă de contribuabil; decizia de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal; orice alte documente emise sau primite în cadrul derulării procedurii.