În prezent, peste 2,2 milioane de utilizatori beneficiază de avantajele oferite de SPV, dintre care 1,2 milioane sunt persoane fizice și aproximativ un milion de utilizatori sunt persoane juridice.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Bihor reamintește tuturor contribuabililor că au la dispoziție serviciul Spațiul Privat Virtual pentru o comunicare securizată cu instituția. În contextul intensificării atacurilor infractorilor cibernetici care utilizează identitatea vizuală a ANAF, se recomandă tuturor contribuabililor crearea unui cont în SPV, pentru o comunicare rapidă și facilă și, mai ales, sigură cu autoritatea fiscală. Alte avantaje pe care le oferă Spațiul Privat Virtual sunt: serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii pot depune declarații, cereri, pot solicita documente sau pot verifica situația fiscală proprie (datorii, contribuții plătite de angajator etc), se pot efectua plăți în mod securizat. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale. În prezent, peste 2,2 milioane de utilizatori beneficiază de avantajele oferite de SPV, dintre care 1,2 milioane sunt persoane fizice și aproximativ un milion de utilizatori sunt persoane juridice. Transmiterea documentelor prin mediul electronic economisește atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale. ANAF reamintește că înregistrarea în SPV a devenit obligatorie, începând cu 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, de către contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă de activitate autorizată. Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale. Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificate digitale calificate, pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat, pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă. În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării electronice a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la Fisc în format letric, nu vor fi luate în considerare. Informații privind înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține: accesând portalul ANAF, la secțiunea ”Servicii Online”; vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale) şi pentru persoane fizice, cu nume de utilizator și parolă; telefonic, apelând Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.