Tipografia de idei - Călătorie în timp, la muzeu
În parcul Muzeului Țării Crișurilor, a avut loc, recent, evenimentul „Restaurare – transfer pe vinyl și Disco Party”.
Remus Miron, sound designer la Depoul de Artă urbană, i-a primit pe scenă pe cei doritori să afle despre munca sa de restaurare a muzicii unor artiști precum: Phoenix, Sfinx, Metrock, Ethos, Miraj etc. În a doua parte, publicul a dansat și s-a bucurat de muzica mixată pe vinyl de Varga Ștefan, DJ la discoteca ARLUS în Oradea, în perioada anilor ’70-’80.
Remus este și un colecționar de viniluri din Brașov, născut pe 15 iunie 1982. A început să mixeze în 2001 cu debutul la evenimentul „Freaks Reunion Sessions” din Brașov, alături de DJ Dariotto. Din 2003, a lansat conceptul „ElektrOPEN Funk”, sub egida „DJs Techno Conference”, iar în 2005, s-a alăturat label-ului Skills Records. Stilul său energic și analogic include subgenurile muzicale din sfera electronică: detroit techno, chicago funk, hardgroove, tribal și ghetto tech, toate mixate exclusiv pe vinil, folosind trei platane. A lansat mixtape-uri precum „Analog Adored Digital Deplored” sau „VFF - Vetiș Fish Fest”, promovând muzică românească obscură dinainte de 1989. Deține o colecție impresionantă de viniluri – peste 13.000 – dar spune că mai importantă e calitatea - selecția și raritatea, nu cantitatea. Remus Miron este cunoscut și pentru faptul că a restaurat și publicat în format casetă/promo albume restaurare ale unor artiști precum Phoenix, Sfinx, Valeriu Sterian, Metrock (Oradea), Progresiv TM, Timpuri Noi s.a. De asemenea, a restaurat și muzica a două formații orădene din anii ’70-’80, Ethos II și Miraj, pe lângă formații din restul țării precum Experimental Q, Modal Q, Experimental Q2, Ethos, Quadrant, Transfer, Curtea Veche 43, Ora Locală, Ion Baciu Jr., Sonic, Nimbus, Eugen Gondi Trio.
Evenimentul a fost organizat de Muzeul Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal, cu sprijinul Consiliului Județean Bihor și al Primăriei Municipiului Oradea, în cadrul programului estival Tipografia de idei | #hailamuzeu, ediția a III-a.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.