Scriitorul orădean Ionuţ Caragea, recent premiat pentru poezie în Franţa, dovedeşte măiestrie şi pentru critică literară. În această lună a câştigat Marele Premiu „Titel Constantinescu” la Festivalul Internațional de Creaţie Literară „Titel Constantinescu", ediţia a XIII-a.

Volumul premiat şi publicat de editura Rafet, „Esenţe lirice” vol. II,  conţine 41 de cronici literare scrise de Ionuţ Caragea în intervalul 2011-2020. Cărţile comentate aparţin unor autori din România şi Canada, printre români aflându-se şi şase orădeni: Iulia Bostan, Lia Ruse (Canada), Bianca Dan, Ileana Lucia-Floran, Sorin Cerin, Carmen Doreal (Canada), Geo Galetaru, Irina Binder, Ioan F. Pop (Oradea), George Schinteie, Daniel Corbu, Adrian Erbiceanu (Canada), Varujan Vosganian, Florin Meşca, Teodor Dume (Oradea), Francisko Kocsis, Dumitru Crudu, Alex Ştefănescu, Ioan Romeo Roşiianu, Traian Ştef (Oradea), Gabriel Petru Băeţan, Irina Lazăr, Gellu Dorian, C. Suditu, Mircea Lungu, Constantin Stancu, Valeriu Cuşner, Raul Constantinescu, Emil Mircea Neşiu (Oradea), Alex Lascu (Oradea), Dumitru Branc (Oradea), Costel Stancu, Alina Narcisa Cristian.

Festivalul „Titel Constantinescu” se desfăşoară la Râmnicu Sărat, fiind organizat de Asociaţia „Renaşterea Râmniceană”. Preşedintele asociaţiei şi, totodată, directorul editurii Rafet, este scriitorul şi omul de cultură Constantin Marafet. Juriul din acest an a fost alcătuit din critici literari şi scriitori din Uniunea Scriitorilor din România: Mioara Bahna, Florin Dochia, Mihaela Albu, Dan Anghelescu, Emilian Marcu şi Constantin Marafet. Cronicile lui Ionuţ Caragea au fost publicate inițial în diverse reviste româneşti din ţară şi din străinătate: Clipa (S.U.A), Boema, Nord literar, Acolada, Discobolul, Mişcarea literară, Luceafărul de dimineaţă, Actualitatea literară, ASLRQ (Canada), Pro Saeculum, Luceafărul de seară, Familia, Feed Back, eCreator, Tribuna, Poezia, Vatra Veche, Expres cultural, Reşiţa literară.

Ionuţ Caragea se află la al doilea premiu pentru critică literară. Primul premiu l-a câştigat la prima ediție a Festivalului Internațional de Literatură „eCreator” (Baia Mare, 2017), la egalitate cu criticii literari Ion Cristofor și Mioara Bahna.

Ionuţ Caragea a scris peste 50 de cărţi şi este considerat de mai mulţi critici literari liderul scriitorilor din generaţia 2000. Este membru al Uniunii Scriitorilor din România, membru al Societăţii Poeţilor Francezi, membru al Societăţii Poeţilor şi Artiştilor din Franţa.