Coardele sufletești se pot îmbina cu cele muzicale, creând o emoție incomparabilă. Din acest motiv, programul concertului de astăzi, 27 noiembrie, ora 19.00, de la Filarmonica de Stat Oradea, este alcătuit în totalitate din lucrări scrise pentru coarde.

 

Prima lucrare din program este „Simfonia nr. 1 pentru corzi în Sol Major”, de Carl Philipp Emanuel Bach, urmată de „Simfonia camerală în do minor, op. 110a”, de Dmitri Șostakovici, într-un aranjament pentru orchestră de coarde de Rudolf Barshai, iar în încheierea serii, melomanii vor putea audia „Stabat mater”, de Giovanni Battista Pergolesi.

În concert va evolua atât Corul Filarmonicii de Stat Oradea, dirijat de Laurețiu Bischin, cât și Orchestra Filarmonicii de Stat Oradea, concertul fiind dirijat de Cristian Spătaru.

Născut la Chișinău, în anul 1993, Cristian Spătaru a avut un parcurs muzical interesant, ce a debutat la vârsta de opt ani, atunci când a început să studieze pianul, să ia lecții de teoria muzicii și să cânte într-un cor. Una dintre marile realizări ale dirijorului o reprezintă câștigarea Premiului I la trei ediții consecutive ale Competiției Naționale de Compoziție din Republica Moldova. Cristian Spătaru a studiat compoziția cu Michael Jarrel, dirijat orchestral cu Mark Stringer și dirijat coral cu Alois Glassner la Universitatea de Muzică și Artele Spectacolului din Viena. La absolvirea sa din anul 2021 a dirijat o lucrare din creația lui George Enescu, în Sala de Aur de la Musikverein. Una dintre realizările ce i-au marcat parcursul muzical a reprezentat selecția pentru „Riccardo Muti Italian Opera Academy in Milano”, din anul 2021, unde a avut ocazia să îl înlocuiască pe Maestru la două spectacole de „Nabucco”, în Rimini și Ravenna. În primăvara anului 2022, și-a făcut debutul și în genul operei, dirijând „Evgheni Oneghin”, de Piotr Ilici Ceaikovski, la Opera Națională Română din Cluj-Napoca. Au urmat „Nabucco”, la Cluj, „Nunta lui Figaro”, la Opera Națională din București, precum și premiera baletului „Romeo și Julieta”, de Serghei Prokofiev.

Latura sa componistică a fost valorificată în mai mult de 100 de lucrări din genuri diferite, care au fost interpretate în diferite săli de concert din Viena.