Universitatea din Oradea a fost, joi, gazda lansării oficiale a cardului pentru tineri Euro<26 şi a campaniei "Mobilitate prin Cultură". Cardul este o legitimaţie recunoscută în 42 de ţări şi conferă posesorului o gamă largă de facilităţi, majoritatea acestora având o legătură strânsă cu promovarea culturii diferitelor state europene. Proiectul se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 14 şi 26 de ani şi constă într-o serie de activităţi de informare şi promovare a facilităţilor conferite de programul european Euro<26. În cadrul campaniei vor fi distribuite şi 120.000 de carduri Euro<26. Cardul Euro<26 este o legitimaţie europeană de tineret care asigură acordarea de facilităţi şi reduceri tinerilor până în 26 de ani. Cele mai importante facilităţi de care se bucură posesorii cardurilor sunt reducerile la călătorii şi transporturi, vacanţe, cursuri, servicii şi informaţii şi asigurare medicală gratuită pentru călătorii în străinătate. De asemenea, deţinătorii acestor legitimaţii beneficiază de o reducere de 50% în toate instituţiile subordonate şi coordonate de Ministerul Culturii şi Autoritatea Naţională pentru Tineret. Oradea este al doilea oraş din ţară în care a fost demarată campania "Mobilitate prin Cultură", după Bucureşti, şi în care este prezentat şi cardul Euro<26. De această legitimaţie pot beneficia toţi tinerii cu vârste cuprinse între 14 şi 26 de ani. Pentru a intra în posesia cardului tinerii pot să se adreseze Direcţiei Judeţene pentru Tineret sau Asociaţiei Studenţilor Universităţii din Oradea.