Când instrumentele tac, angajaţii Filarmonicii îşi trâmbiţează amarul
Problemele din cadrul Filarmonicii de Stat Oradea sunt departe de aş fi găsit o rezolvare. După ce zilele trecute componenţi ai Ansamblului Artistic "Crişana" ne-au călcat pragul, sesizând anumite aspecte, în opinia lor, ilegale, ba chiar imorale, ieri, alte patru persoane, membri ai Corului şi Orchestrei Filarmonicii, şi-au vărsat năduful, hotărâte fiind să înceapă războiul cu conducerea.
Totul se rezolvă cu un... sondaj de opinie
Chiar dacă angajaţii Filarmonicii de Stat Oradea se află în perioada concediului legal de odihnă, se pare că "liniştea" acestora e oarecum relativă, atâta vreme cât frământările din interiorul instituţiei nu au dispărut. Aşa cum anunţam în urmă cu ceva timp, în urma unor memorii ale unor angajaţi, consilierii judeţeni au constituit o comisie, formată din patru persoane din aparatul prorpiu al CJ Bihor, care să investigheze cauzele situaţiei tensionate de la Filarmonică. În cursul zilei de joi, comisia respectivă s-a aflat în cadrul instituţiei, iar una dintre măsurile la care s-a recurs a fost efectuarea unui sondaj de opinie în rândul angajaţilor. Aceştia aveau de răspuns la aproximativ patru întrebări, cum ar fi "Ce părere aveţi despre şeful de secţie?", "Ce părere despre directorul artistic?", "Ce părere aveţi despre directorul general?", "Vă simţiţi discriminaţi etnic?" etc. Nu întrebările, însă, au stârnit nemulţumiri, ci faptul că la "întâlnirea" cu comisia a fost convocată doar o mică parte dintre angajaţi, din cei peste 200 câţi sunt încadraţi în momentul de faţă în instituţie. "Nu înţelegem de ce doar 17 dintre noi au fost chemaţi să răspundă la întrebările formulate de comisie. Mai mult, ni se pare aberant modul în care s-a procedat: şi anume, să fii obligat să-ţi precizezi numele şi să semnezi acele chestionare, în condiţiile în care, se ştie, astfel de demersuri se fac sub protecţia anonimatului. Doar aşa sinceritatea celui chestionat poate să fie garantată", ne-a declarat unul din cei patru angajaţi, care, din motive lesne de înţeles, nu a dorit să-şi dezvăluie identitatea. Unul dintre motivele care au condus la conflictul dintre conducere şi angajaţi la Filarmonică, este modul de desfăşurare a evaluărilor anuale, în urma cărora anumite persoane s-au trezit cu reducerea salariilor. "Nu e normal ca, la evaluări, ultimul cuvânt să-i aparţină directorului general, care neavând studii de specialitate nu are cum să fie obiectiv. În aceste condiţii, nu e de mirare că doar unora le-au fost reduse salariile", ne spune un alt angajat. Tot la fel de injustă li se pare şi sistemul de acordare a premiilor. Astfel, conform acestora, în timp ce un artist-instrumentist a beneficiat de un premiu anual în sumă de aproximativ 3.000.000 lei vechi, personalul de întreţinere a fost "gratulat" cu sume începând de la 10 milioane lei.
Greu de găsit...
Contactat telefonic, directorul general Sarkadi Zsolt a precizat că au fost chemaţi din concediu doar 20 de angajaţi pentru simplul motiv că nu existau numerele lor de telefon în instituţie. "O mare parte dintre angajaţi lucrează la noi cu jumătate de normă, drept urmare nu avem numerele lor de telefon. Acesta este motivul pentru care nu au fost contacaţi pentru sondajul de opinie. Să stea liniştiţi, însă, că fiecare angajat va fi ascultat", a declarat Sarkadi. Cât despre evaluările din luna mai a.c., şeful Filarmonicii spune că acestea au fost făcute de către un consiliu artistic din care au făcut parte persoane competente. "Într-adevăr, au existat angajaţi nemulţumiţi, care au depus contestaţii împotriva deciziilor luate, însă, doar în două cazuri s-a revenit la salariile anterioare", ne informează directorul Sarkadi.
Fără a admite că i s-ar putea reproşa ceva, Sarkadi a ţinut să ne facă cunoscută o adresă recentă a Ministerului Culturii, emisă ca urmare a unui memoriu depus de unul dintre angajaţi, conform căreia managementul instituţiei este unul fără cusur, motiv pentru care forul respectiv nu ar avea motive să se implice în vreun fel în acest conflict. Totuşi, semnatarului memoriului i se recomandă, "călduros", să se adreseze ordonatorului de credite, în speţă Consiliului Judeţean Bihor, singurul în măsură să soluţioneze acest diferend. Numai să vrea...
Comentarii
Nu există nici un comentariu.