Afaceri sulfuroase la Primăria Oradea, dar și în presa locală. S-au întâlnit mai mulți băieți deștepți și au pus la cale o mică sifonare din vistieria orădenilor, pentru niște cozonaci proaspeți de sărbători. Nu că ar fi prima dată, lucruri din astea s-au mai întâmplat, cum nu este, de asemenea, o noutate faptul că, la final, tâlharii se înjunghie între ei pentru pradă.

A început duminica trecută să circule, sponsorizat, un articolaș stupid pe rețelele sociale, care a stârnit numeroase semne de întrebare. Începea cu titlul „Afaceri murdare în Oradea...”, urmată apoi de spovedania jafului în stilul gulerelor albe. Firma fraților viceprimăriței Nica a primit un mizilic de 56.000 de lei de la Primăria Oradea pentru a realiza campania de publicitate pentru informarea orădenilor despre colectarea selectivă. Firma a fost aleasă pe ochii ei frumoși, iar băieții au muncit de s-au spetit pentru un comision de 16.200 de lei, restul banilor intrând în pușculița Google și Facebook. Apoi un amănunt, acolo, aruncat cam neglijent. Separat de campania asta, s-au dat bani și pentru presa scrisă locală. „Presa locală” fiind de fapt doar două entități: ebihoreanul.ro, care a încasat 13.600 lei, și bihon.ro, care a primit 16.000 de lei, pentru extraordinarul efort de a publica câte patru articole gata scrise. La așa scoruri, ar păli de invidie chiar și Andreea Esca!

Spovedania asta ciudată, plimbată pe rețelele sociale, începea să semene a lovitură preventivă, un fel de palmă dată în avanpremiera unei copite pe care se pregătea să o încaseze firma de publicitate a fraților viceprimăriței. Iar bomba a explodat luni, când a apărut pe prima pagină în Bihoreanul articolul care arăta cum a fost aleasă pe ochi frumoși și, zice-se, cu încălcarea legii și a eticii, firma fraţilor viceprimăriţei Nica. În grupul organizat pentru sifonarea banilor publici a apărut și o altă firmă cu conexiuni în Primărie, cea a soțului purtătoarei de cuvânt, Anca Deac, care a primit şi ea un mizilic de aproape 83.000 de lei. Nici în acest caz nu se precizează că s-au încasat bani, decât aşa la modul general, s-a cumpărat publicitate în „ziare, site-uri şi radio”.

Lovitura preventivă a avut un oarecare succes, bomba de presă s-a fâsâit sulfuros: devoalând misterele sifonării banilor pe campanii dubioase, articolele respective trec însă sub tăcere faptul că au primit și ei o felie consistentă de caşcaval! La scurt timp și pe bihon.ro a apărut tărășenia, să nu scape și ei bomba, care s-a fâsâit la fel de sulfuros: nici în acest caz nu s-a precizat că au primit o felie babană din caşcaval!

Un adevăr spus pe jumătate echivalează cu o minciună, iar o minciună se va acoperi inevitabil, cel mai bine, cu alte minciuni. Viceprimăriţa Antonia Nica neagă vreun interes direct, în ciuda evidenţei. Îşi joacă rolul administrativ la fel ca până acum, cu entuziasm pur decorativ, gata oricând să umple cadrele pozelor de gazetă, că aşa se construieşte o imagine publică, nu prin muncă.

Cât despre primarul Florin Birta, faptul că nu a ştiut nimic de tărăşenie, dacă este adevărat aşa cum susţine, înseamnă că este un primar destul de slab, pe care îl duc de nas funcţionarii din subordine, adică chiar semnează ca primarul...

Pentru cei care sperau ca o generaţie tânără de politicieni să aducă un suflu nou în administrarea oraşului, toată tărăşenia nu îi poate face decât să se simtă dezamăgiţi. Dacă se pretează la astfel de găinării, înseamnă că sunt gata să o apuce cu paşi repezi pe urmele rechinilor de ieri. Fiţi pe fază, viitorii baroni locali au ieşit din scutece şi sunt gata să vă golească buzunarele!