În aceste zile, a fost lansată inițiativa de promovare a șapte destinații ecoturistice, „Săptămânile ecoturistice ale României”.

De acum înainte, pe canalul de Youtube „Descoperă Eco-România”, cei interesaţi vor putea să vizioneze filme despre cele mai spectaculoase, frumoase şi pline de farmec eco-destinații, văzute prin obiectivul fotografului de natură Mihai Moiceanu.

Primul film, lansat în această săptămână, este trailerul „Descoperă Eco-România”. Apoi, pe rând, vor fi disponibile, săptămânal, noi filme despre: Țara Hațegului - Retezat, Ținutul Zimbrului, Eco Maramureș, Băile Tușnad și împrejurimile, Țara Dornelor, Pădurea Craiului, Colinele Transilvaniei. Scurta prezentare filmată şi documentarul despre eco-destinaţia bihoreană Pădurea Craiului vor putea fi vizionate începând din cea de-a doua săptămână a lunii ianuarie 2020.

„Eco-destinațiile de turism ale României cumulează, în acest moment, o ofertă de 200 de produse și servicii, care sunt disponibile pentru iubitorii de natură, mișcare în aer liber, taifas cu localnicii și mâncare gustoasă. În rețeaua ecoturistică sunt peste 180 de pensiuni, peste 1700 de kilometri de trasee de drumeție, cicloturism și trasee tematice. De asemenea, s-a depășit cifra de 100 de mii de turiști găzduiți, cu peste 250 de mii de înnoptări”, declară Andrei Blumer, președintele Asociației de Ecoturism din România.

Programul „Dezvoltarea destinațiilor ecoturistice în România” este o inițiativă comună a  Romanian-American Foundation și a Fundației pentru Parteneriat și este implementat de șapte unități de management de destinație, coordonate de Asociația de Ecoturism din România.

„Existența unui program de finanțare pe un subiect bine definit cum este destinația de ecoturism, pe o durată așa de lungă, este o premieră pentru România. Vorbim de două module de finanțare de 4 ani fiecare, care au început în 2015 și vor continua cel puțin până în 2023” subliniază László Potozky, directorul Fundației pentru Parteneriat.

Programul stimulează profesionalizarea managementului destinațiilor de ecoturism și reușește să propulseze rețeaua de destinații sub brand-ul Descoperă Eco-Romania pe piața națională și internațională de turism.

„Ne dorim stimularea antreprenorialului local și realizarea unor modele replicabile de dezvoltare locală prin ecoturism” afirmă Roxana Vitan, președintele Romanian-American Foundation.

Impactul socio-economic al ecoturismului integrat în această inițiativă este deja semnificativ, fiind estimat la peste 30 de milioane de lei anual, direct în economia locală. Peste 550 de antreprenori locali sunt implicați în proiecte de ecoturism, în care au fost create peste 140 de locuri de muncă, direct, prin dezvoltarea destinațiilor. Toate acestea fiind posibile datorită unei finanțării de peste 3,5 milioane de USD în primii 4 ani. Ecoturismul reprezintă o șansă excepțională pentru România, prin atragerea de turiști din străinătate și din țară pe un produs turistic de calitate, care creează un impact economic remarcabil la nivel de comunități rurale. Astfel, se demonstrează că natura României și bogăția ei culturală, utilizate cu atenție și bine păstrate, pot genera venituri considerabile din ecoturism.