Agenția de Management al Destinației Bihor implementează un amplu proiect de amplasare a unor panouri de informare și promovare turistică. Agenţia va amplasa 22 de panouri de dimensiunea 6x3 m, în 11 locuri, pentru a promova destinațiile turistice din județul Bihor.

În vederea promovării, au fost alese 50 de obiective turistice din județ, pentru care se vor amplasa 250 de indicatoare turistice rutiere, care, pe lângă rolul primordial de orientare a turiștilor, vor avea și rol de promovare.  „Având în vedere faptul că am dorit să realizăm proiectul în conformitate cu toate cerințele legale, a durat destul de mult să obținem toate avizele necesare, dar în cele din urmă am reușit. Valoarea totală a investițiilor amintite se ridică la 630.000 lei + TVA”, se arată în comunicatul transmis.

„Cu toate că județul Bihor se află pe locul opt la numărul de sosiri al turiștilor și pe locul patru la nivel național la înnoptările efectuate, am considerat foarte important să atragem atenția potențialilor turiști, nu doar în mediul online, ci și în cel fizic, prin intermediul unor panouri de promovare de dimensiuni mari și panouri de informare turistică rutieră. De altfel, pagina de Facebook, Discover Bihor (care recent a depășit pragul de 50.000 de urmăritori), a avut perioade și cu peste 1 milion de afișări/vizualizări pe lună, iar pagina web discoverbihor.ro a trecut printr-un amplu proces de upgrade. Aici, informațiile turistice sunt accesibile celor interesați, în română, engleză și maghiară”, se mai arată în comunicat.

Proiectul privind amplasarea panourilor de promovare și informare turistică a intrat în etapa finală. De săptămâna trecută s-a început montarea primelor panouri mari (bill board-uri), iar de săptămâna viitoare se va începe și amplasarea panourilor de informare turistică rutieră.

Având în vedere faptul că județul Bihor este unul cu un tranzit auto foarte intens, s-a luat următoarea decizie: 4 panouri, cu 8 fețe în total, să fie amplasate pe DN 1, pe raza localităților Urvind, Lugașu de Jos, Aușeu și Cornițel; 4 panouri, tot cu 8 fețe, să fie amplasate pe DN 76, pe raza localităților Sâmbăta, Pocola, Drăgănești și Petrileni; 2 panouri, pe DN 19, la Cadea și Curtuișeni; un panou, pe DN 19E, în raza localității Sălard. Aceste panouri au rolul de a promova destinațiile turistice din județ, cum ar fi: Pădurea Craiului, Munții Bihor, stațiunea Băile Felix, stațiunea Stâna de Vale, Platoul carstic Padiș, satul de vacanță Vârtop, Valea Ierului, Valea Barcăului, Munții Plopiș, dar și municipiul Oradea. Cele aflate la limita de județ  (Cornițel, Curtuișeni) vor promova site-ul și implicit brandul turistic al județului în întregime. În decursul săptămânii trecute au fost montate panourile de la Sâmbăta, Pocola și Drăgănești, iar în următoarele 2 săptămâni vor fi montate și în celelalte 8 locuri.

În ceea ce privește panourile de informare turistică rutieră, 100 dintre acestea vor fi amplasate pe drumurile naționale din județ, iar restul de 150, pe drumurile județene, comunale sau locale. Rolul acestora este atât promovarea destinațiilor sau atracțiilor turistice (peșteri, cascade, rezervații naturale, muzee, biserici sau alte clădiri de patrimoniu sau monumente istorice etc.), cât și orientarea turiștilor către acestea.