Două noi proiecte ce vor fi supuse aprobării în ședința extraordinară a Consiliului Local de luni, 12 martie, vor îmbunătăți infrastructura în municipiu. Este vorba despre pasajul rutier subteran care trece pe sub B-dul Magheru între Aleea Ștrandului și Parcul Traian, precum și despre reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia.

 

Pasaj rutier pe sub B-dul Magheru

Pasajul rutier subteran care va face legătura între Aleea Ștrandului și Parcul Traian și va trece pe sub B-dul Magheru este o investiție evaluată la aproximativ 17,8 milioane lei, cu TVA inclus, adică aproximativ 3,8 milioane euro. Viceprimarul Florin Birta a explicat, joi, într-o conferinţă de presă, necesitatea și importanța investiției: „Intensitatea traficului în zona respectivă este una foarte ridicată, pe acest bulevard înregistrându-se unele dintre cele mai mari valori de trafic din municipiul Oradea. Conform studiului de trafic din 2016, în această zonă se înregistrează, zilnic, circa 25.000 de mașini pe sens de mers, adică 50.000 de mașini pe ambele sensuri, rezultând o aglomerație foarte mare. Acest pasaj ar elimina acel conflict de trafic între cei care doresc să traverseze B-dul Magheru dinspre Aleea Ștrandului sau dinspre Parcul Traian și ar crea un culoar liber celor care trec peste Podul Dacia și trec în continuare spre B-dul Magheru, sau vin dinspre B-dul Magheru și doresc să treacă spre Podul Dacia. Totodată s-ar crea un culoar liber tramvaielor care circulă în acea zonă și astfel acestea nu ar mai fi obligate să se oprească la intersecția cu Aleea Ștrandului și Parcul Traian.”

Pasajul subteran va avea o lungime totală de 224 m, inclusiv cu rampele de acces dinspre Aleea Ștrandului și dinspre Parcul Traian. De menţionat că lungimea efectivă care va trece pe sub B-dul Magheru va fi de 32,36 m, înălțimea va fi de 3,40 m, iar lățimea va fi de 7,60 m, fiind incluse două linii de carosabil de 3 m, plus două trotuare de protecție de aprox 0,80 m. „Pe sub B-dul Magheru trece inclusiv Pârâul Paris, acea intubare care colectează toate apele pluviale de pe str. Louis Pasteur și de pe celelalte străzi de pe dealuri, care se varsă în Crișul Repede chiar în acea zonă. Acest pasaj va aduce un plus în ceea ce înseamnă virajul la dreapta atât din Parcul Traian către Podul Dacia, cât și de pe pod spre Aleea Ștrandului. De asemenea, la intersecţia străzilor Aleea Ştrandului şi Parcul I. C. Brătianu se va amenaja o intersecţie giratorie, care va servi pentru efectuarea virajului la stânga dinspre podul Dacia spre Parcul Traian”, a mai precizat Florin Birta.

 

Podul Dacia, reconfigurat

Odată cu investiţia la acest pasaj, vor începe lucrările și la reabilitarea Podului Dacia, acestea derulându-se simultan pentru a nu crea sau favoriza anumite ambuteiaje și pentru a nu genera un deranj în trafic de două ori. Investiţia la Podul Dacia va avea o valoare de aproximativ 8,4 milioane lei, adică 1,8 milioane euro. Conform reprezentanţilor municipalităţii, Podul Dacia se impune a fi reabilitat și reconfigurat, având în vedere că în acest moment se află într-o stare tehnică necorespunzătoare. Ultima intervenție datează din anul 1997, în timp ce podul a fost construit în anul 1954. De această dată, se doreşte lărgirea acestuia cu câte o bandă pe sens, în vederea fluidizării circulaţiei. „În prezent sunt două benzi de circulație pe sens, la care se adaugă cele două fire de tramvaie, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulației vom avea trei benzi de circulație pe sens. Prin studiul de fezabilitate s-a ajuns la concluzia că partea carosabilă va avea atât pe o parte, cât și pe alta 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar  trotuarul de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe sensul de mers. După reabilitare, podul va avea aceași lățime de 32,1 m, doar că va fi reconfigurată circulația pe pod”, a explicat viceprimarul Florin Birta.

Termenul de execuție a lucrărilor la pasajul subteran de pe  B-dul Magheru este de 15 luni, iar în cazul Podului Dacia, de 9 luni, din care 7 luni pentru construcții și montaj. „Vom demara procedurile pentru pod și pentru pasaj, având finanțare din bugetul local, dar vom depune aceste proiecte pe Programul Operațional Regional pentru a finanța aceste lucrări din fonduri europene. Credem că pe finalul acestui an, începutul anului viitor va începe execuţia acestor lucrări”, a spus viceprimarul Birta, care a mai adăugat că execuția și reabilitarea podului se vor face sub trafic cu restricții de viteză de maxim 10 km /h, lucrările fiind executate pe jumătate de cale, atât în cazul podului, cât și în cazul pasajului, în mod alternativ. Pe durata realizării acestor lucrări, traficul rutier și pietonal se vor realiza tot alternativ, pe câte un sens de circulaţie. În ceea ce priveşte circulaţia tramvaielor în zonă, aceasta va fi închisă maximum o lună.