Miercuri, 3 septembrie, a fost lansată licitația pentru achiziția mobilierului la viitorul sediu al Consiliului Județean Bihor de pe strada Republicii, nr. 35, din Oradea, anunță instituția printr-un comunicat de presă.

În total, vor fi achiziționate 1.385 de bucăți de mobilier: birouri, scaune, cuiere, rafturi, dulapuri metalice și mese. În plus, vor fi achiziționate și 105 elemente de semnalistică pentru uși.

Firmele interesate pot să depună ofertele până la 15 octombrie 2025, ora 15.00, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Valoarea estimată este de 1.926.303,12 lei.

Câștigătorul licitației va avea la dispoziție trei luni pentru livrarea produselor.

Clădirea unde va funcționa Consiliul Județean Bihor este un monument istoric care a fost construit în perioada 1899–1900, având destinația de „Palat al Finanțelor Publice”. Aceasta poartă amprenta cunoscutului arhitect Kálmán Rimanóczy.

Palatul a devenit „Policlinica Mare” după cel de-Al Doilea Război Mondial, până în 2008. Clădirea a intrat în patrimoniul Consiliului Județean Bihor în 2016, după 13 ani de procese privind revendicarea imobilului. În acest interval, clădirea a ajuns într-o stare avansată de degradare.

Reabilitarea a început în august 2022. Lucrările sunt executate de asocierea de firme Drum Asfalt, Constructorul Sălard și Drumuri Bihor. Valoarea totală a investiției este de 48.059.810,97 lei, inclusiv TVA. Stadiul lucrărilor a ajuns la 95%.

Finanțarea proiectului de reabilitare este asigurată din bugetul propriu al Consiliului Județean Bihor și din fonduri europene, prin Programul Regional Nord – Vest 2021-2027, Prioritatea 3: O regiune cu localități prietenoase cu mediul; Obiectiv specific 2.1: Promovarea eficienței energetice și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (FEDR), Acțiunea b) Sprijinirea eficienței energetice în clădirile publice, inclusiv clădiri de patrimoniu.