Un an plin pentru inspectorii ANPC: Verificări atente în domeniul serviciilor bancare şi turistice
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor controlează, în această perioadă, respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor, referitoare la securitatea produselor şi serviciilor, precum şi la apărarea drepturilor legitime ale consumatorilor.
"În 2008, am continuat să efectuăm controale pe piaţă la producători, importatori, distribuitori, vânzători, prestatori de servicii şi în unităţile vamale. În ceea ce priveşte reclamaţiile înregistrate, cele mai multe au fost legate de domeniul serviciilor. O dovadă concludentă a faptului că operatorii economici din celelalte domenii de activitate încep să înţeleagă necesitatea respectării legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor", a afirmat, ieri, în cadrul conferinţei de presă organizată la sediul Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, Dan Vlaicu, secretar de stat, preşedintele ANPC. Ţinte ale nemulţumirilor venite din partea consumatorilor au fost în special prestările în domeniul serviciilor turistice, dar şi imobiliare, financiare, schimb valutar, ori cele de agrement. Aşa cum a ţinut să precizeze preşedintele ANPC, în anul 2007: au fost efectuate 125.000 de controale; au fost aplicate 85.000 de sancţiuni; 45.000 de reclamaţii primite din partea consumatorilor au fost verificate şi soluţionate. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în primele luni din anul în curs, inspectorii ANPC au efectuat cu 30 % mai multe acţiuni de control, au fost încheiate cu 50 % mai multe procese verbale de constatare a contravenţiilor, prin care au fost aplicate cu 60 % mai multe amenzi. "Punem accent atât pe educarea şi informarea consumatorilor, cât şi pe o cât mai înaltă pregătire a inspectorilor noştri. În ceea ce priveşte perioada următoare, avem în vedere în special respectarea legislaţiei în domeniul practicilor comerciale, precum şi a garanţiei produselor. Vom acorda, totodată, o mare atenţie domeniului financiar bancar. De altfel, din luna septembrie, vom derula un Program în colaborare cu Banca Naţională a României, menit tocmai să apere interesele consumatorilor de servicii financiar-bancare", a mai adăugat preşedintele ANPC.
Şi, pentru că tot suntem la subiect, cei ce doresc să-şi petreacă concediile pe litoralul românesc, pot fi liniştiţi: începând cu 1 iulie (şi până la 30 august), începe Comandamentul Litoral-Delta Dunării, în cadrul căruia 24 de inspectorii ai Autorităţii vor fi prezenţi în trei locaţii - Mamaia, Costineşti şi Neptun, pentru a fi la dispoziţia consumatorilor de servicii turistice.



Sa spuna acest Dan Vlaicu cand a avut loc ultima pregatire cu inspectorii OPC si ce specialitate.Cate instruiri s-au desfasurat in mandatul sau? Dar de la Lovilutie incoace? ESTE O MARE DIVERSIUNE PROTECTIA CONSUMATORULUI IN ROMANIA !
Apă de ploaie. Băncile nu informează clienţii complet nici la depunere şi nici la împrumut.La BCR la depunerea unui depozit se deschide două conturi şi pentru fiecare se percepe 1,7 Ron lunar.Astfel pentru un depozit de 100Ron pau pe termen de un an la ridicare se obţine o dobîndă anuală efectivă cu 3,4 procente mai puţin.La fel şi la operaţiuni pe card.La BCR nu am reuşit să aflu care sunt taxele pentru chitanţă,pentru interogare sold,etc.La B.C.Carpatica pentru depuneri nu se percepee nicio taxă şi astfel dobânda afişată este dobândă anuală efectivă dacă se respectă termenul de depunere.