Transportul public se modernizează din mers
La nivelul regiei de transport orădene a fost elaborată încă de anul trecut "Strategia pe domeniul transport al municipiului Oradea". Conform informaţiilor furnizate de reprezentanţii OTL, modificările aduse acestui act vor face obiectul dezbaterii publice programate pe data de 5 februarie, ora 15.00, care va avea loc în Sala Mare a Primăriei Oradea.
Se schimbă "macazul"
"Strategia pe domeniul transport al municipiului Oradea" a fost elaborată pentru perioada 2008 - 2013 şi îşi propune îmbunătăţirea calităţii transportului în comun pe raza municipiului. Chiar dacă în acest moment bugetul RA OTL nu a fost aprobat, au fost stabilite câteva priorităţi de care se va ţine cont la împărţirea banilor publici. Potrivit informaţiilor furnizate de reprezentanţii OTL, pentru acest an se are în vedere continuarea lucrărilor de reabilitare a căii de rulare. Astfel, se propune reabilitarea liniilor de tramvai în zona Cele Trei Crişuri - Podul Dacia, respectiv Calea Aradului - Cartierul Ioşia. De asemenea, conducerea OTL intenţionează reabilitarea aparatelor de cale (macaze, încrucişări) în nodurile de la Piaţa Independenţei şi D. Cantemir - depou, concomitent cu automatizarea macazelor pentru schimbarea direcţiei de mers în traseu, precum şi reabilitarea reţelei de contact pe Bulevardul Dacia şi pe tronsonul ieşire din depou Cantemir-Nufărului pâna la staţia Lotus.
Vagoane noi, utilaje pe măsură
Tot în acest an, se doreşte demararea lucrărilor de reabilitare a sistemului energetic aferent reţelei de tramvaie din staţia Pod CFR - Transilvaniei şi staţia D. Zamfirescu - Decebal. Lista de priorităţi pe acest an a conducerii OTL cuprinde şi delimitarea platformei de circulaţie a tramvaielor pe bulevardele Magheru, Republicii şi Decebal. Totodată, achiziţionarea tramvaielor Siemens presupune noi cheltuieli, cum ar fi cumpărarea autoutilitarelor de intervenţie rapidă şi eficientă şi a sistemului de repunere pe şină a tramvaielor Siemens, precum şi asigurarea gabaritului de liberă trecere a tramvaielor Siemens pe strada C. Coposu.
Parcul Industrial va fi pus pe... şine
Ca o noutate, în acest an se doreşte construirea, la limita oraşului, pe fiecare arteră de penetrare, a unor terminale cu servicii de autogară pentru traseele judeţene şi racordarea reţelei urbane la aceste terminale. Conducerea OTL îşi mai propune şi achiziţionarea de autobuze noi de capacitate mică şi medie, dar şi asigurarea accesului călătorilor în staţii în condiţii de siguranţă, prin amenajarea corespunzătoare a alveolelor pentru autobuze şi a refugiilor de pe trotuare cu rampe de acces şi interzicerea parcării oricărui autovehicul în staţiile pentru transportul public.
Totodată, încă de anul trecut se vehiculează extinderea reţelei de transport în corelare cu dezvoltarea oraşului şi a Zonei Metropolitane. Anul trecut, consilierii locali au votat o hotărâre privind extinderea liniei de tramvai capăt Rogerius până la zona Parcului Industrial EuroBussines Oradea. În acest sens, se doreşte realizarea unor studii. Tot pe viitor, la nivelul municipiului se intenţionează implementarea sistemului integrat de ticheting electronic.
Politia rutiera ar putea face bani seriosi din amenzile aplicate soferilor care-si parcheaza masinile IN STATIILE DE AUTOBUS, impiedicand accesul calatorilor.Ex concrete: statia autobuze 10, 12, 14, centru; statia aut. 10,16 din fata Maternitatii; statia aut 12 str Razboieni etc, etc. PE CEI CARE AR TREBUI SA VEGHEZE LA RESPECTAREA LEGII CINE-I VERIFICA?