Data de 12 octombrie este una cu semnificație deosebită nu doar pentru orașul nostru Oradea, dar și pentru una dintre cele mai longevive companii din România.

Înființată la începutul anilor ’90 (înregistrată la data de 12 octombrie 1990) de domnii Ioan Micula și Călin Micula, ca investiție româno-suedeză în România, Transilvania General Import- Export a fost printre primele companii private cu participare străină la nivel național. Ulterior, celor doi fondatori li s-a alăturat și dl. Viorel Micula.
A fost primul pas în crearea unor investiții de mare amploare care au inclus ulterior dezvoltarea unor unități de producție pe platformele industriale de la Sței - Drăgănești și Rieni, prin înființarea și integrarea companiilor cunoscute opiniei publice sub numele European Food&Drinks.
Cei 31 de ani de activitate nu sunt puțin lucru, având în vedere că statisticile arată că din companiile înființate în anii ’90 foarte puține au reușit să-și mențină activitatea. Un studiu efectuat relativ recent arăta că din cele 6.900 de companii înființate în 1990, primul an de capitalism, doar 49 mai erau active, iar din acestea 13 nu înregistrau venituri, companiile care și-au întrerupt activitatea având o durată medie de viață de 10 ani.
De-a lungul timpului au fost create produse de succes, care au devenit brand-uri de renume pe piața românească, cum ar fi: Viva, Naty, Frutti-Fresh, Izvorul Minunilor, Fruttia, Mona, Regal, Scandic, Bürger, Maister, Favorit, Servus, Rienergy, Tina, Rollo şi altele. În această familie numeroasă, consumatorii au putut regăsi produse dintre cele mai variate: napolitane, alunițe, pernițe, chips-uri, biscuiți, cereale de mic-dejun, produse extrudate și expandate, sosuri, sucuri, ape minerale, băuturi spirtoase, bere, oțet, alcool sanitar, dezinfectant etc.
Spiritul inovativ și dorința de a oferi românilor o gamă variată de produse de calitate au facut parte mereu din politica companiilor. Astfel, trebuie reamintit că, în premieră în România, a fost utilizat ambalajul Tetra-pack pentru îmbutelierea sucurilor necarbogazoase produse de European Drinks și inclusiv pentru ambalarea popularului produs denumit de consumatori vodca „Motorola”. În același spirit inovativ au fost puse pe piață diferite produse ambalate în sticle de plastic „PET”, mult mai facil de transportat, fiind create produse accesibile ca preț, dar de cea mai bună calitate care să satisfacă nevoile consumatorilor.
Dezvoltarea platformelor de producție într-o fostă zona minieră, considerată defavorizată nu a fost un demers ușor, a fost nevoie de eforturi materiale și umane impresionante, inclusiv pentru construirea infrastructurii, dezvoltarea rețelelor locale de transport, construirea unei stații electrice, a unei stații de epurare și tratare a apelor uzate, facilități de reciclare a deșeurilor, instruirea angajaților și multe altele.
În tot acest timp au existat multe provocări care au necesitat o putere mare de adaptabilitate la realitățile în continuă schimbare. Pe parcursul activității, companiile au continuat investițiile tehnologice semnificative pentru creșterea nivelului de automatizare și a fluxului de producție. În industria alimentară, aceste investiții sunt necesare pentru evitarea contaminării și pentru efectuarea unor munci în condiții care sunt de regulă defavorabile pentru oameni, cum ar fi temperaturile foarte ridicate sau foarte scazute. De asemenea, s-a pus accentul pe reorientarea către surse regenerabile de energie sau cu amprentă redusă asupra mediului. Reducerea amprentei de CO2 a devenit astfel o prioritate pentru companiile TGIE şi European Food&Drinks care, pe lângă investițiile tehnologice au alocat doar în ultimii doi ani 10 milioane de euro pentru reînnoirea a 70% din flota de transport și distribuție, cu aproape 100 de autovehicule/autocamioane Volvo, cu standard euro 6, având cel mai scăzut nivel de poluare disponibil în prezent, precum și înlocuirea a peste 80% din utilajele logistice cu unele pe sistem electric, îmbunătățind astfel și condițiile de muncă pentru angajați.  Activitatea desfăsurată neîntrerupt în cei peste 30 de ani a avut un impact pozitiv atât pe plan social, prin stabilizarea pe termen lung a locurilor de muncă (câteva zeci de mii de angajați), cât și economic, prin contribuțiile semnificative - de miliarde de euro - la bugetele de stat și locale precum și în salarii. Totodată, prin investițiile masive în tehnologie modernă, de ultimă generație, finanțate din credite bancare și profituri reinvestite, prin achiziția de materie primă și materiale în special de pe plan local, aceste companii au reușit să contribuie semnificativ la dezvoltarea regională, cu efecte benefice asupra altor afaceri, care s-au putut dezvolta și susține la rândul lor alte locuri de muncă. 
În cifre, acești 31 de ani se traduc în peste 3 miliarde de euro în investiții, peste 100.000 de clienți, peste 100 de depozite de distribuție în toată țara, o flotă impresionantă de mașini și camioane, zeci de milioane de consumatori și o gamă extrem de variată de produse de succes atât pe piața românească, cât și în alte țări unde acestea au fost exportate.

Aceste cifre nu vorbesc însă despre tot efortul depus, toate zbaterile pentru a depăși dificultățile, din dorința de a putea menține locurile de muncă, toată implicarea și seriozitatea pentru a asigura viabilitatea activității și nu pot cuprinde tot impactul pozitiv asupra vieții oamenilor din regiune.

La mulţi ani!