Din cauza lucrărilor care se desfăşoară pe strada Clujului, maşinile circulă zilnic bară la bară, nervii şoferilor sunt întinşi la maxim, iar la orele de vârf, situaţia devine de-a dreptul dramatică. Potrivit reprezentanţilor Primăriei municipiului Oradea, există două zone în care sunt efectuate lucrări de extindere a reţelei de apă. Prima dintre ele este cuprinsă între strada Grădinarilor şi postul de control situat la ieşirea înspre Cluj, iar cea de-a doua de la postul de control până în Oşorhei.

În cazul primei zone unde se lucrează, firma care realizează extinderea reţelelor, Chimprestor, a demarat lucrările în 21 februarie 2008, termenul de finalizare fiind abia în luna august. În ceea ce priveşte porţiunea dintre postul de control şi Oşorhei, aici extinderea reţelei de apă a început în 15 ianuarie 2008, urmând să fie finalizată în luna decembrie a acestui an. Fiind unul dintre cele mai circulate drumuri, pe DN1 traficul se desfăşura mai greu şi înainte, atunci când şoferii aveau la dispoziţie patru benzi. De când pe sensul de ieşire din Oradea există însă o singură bandă în zonele în care se lucrează, situaţia este şi mai gravă. Ieri, în jurul orei 13.00, coloana de maşini care circulau bară la bară se întindea de pe strada Dragoş Vodă până aproape la ieşirea din oraş, şi acest lucru se întâmplă zilnic. La intrarea de pe cele două benzi de circulaţie pe singura disponibilă, aglomeraţia este şi mai mare. Practic, în faţa firmei Plastor, cele două coloane de maşini trebuie să formeze una singură, în rând intrând fiecare cum apucă. În plus, din cauza aglomeraţiei, conducătorilor auto le este aproape imposibil să vireze stânga, pentru a intra pe strada Gutenberg. La toate neplăcerile cauzate de lucrările edilitare se adaugă şi graba şoferilor, puţini dintre conducătorii auto fiind dispuşi să respecte întocmai regulile de circulaţie, aceasta fiind o altă cauză care duce la ambuteiaje. În ceea ce priveşte stadiul lucrărilor de extindere a reţelei de apă, deşi acestea, cel puţin pe sensul de mers înspre Cluj-Napoca par finalizate, echipele de muncitori nu dau semne că s-ar grăbi pentru a repara carosabilul distrus în urma săpăturilor. Indicatoarele rutiere amplasate în zonă îi avertizează pe şoferi cu privire la faptul că se lucrează, existând, de asemenea, şi limitatoare de viteză, o parte dintre ele fiind însă mutate pe marginea drumului de către conducătorii auto dornici să câştige câţiva metri de şosea în plus. Potrivit Poliţiei Rutiere, aglomeraţia pe Calea Clujului apare din cauza îngustării părţii carosabile în formă de pâlnie, existând porţiuni unde numărul benzilor s-a redus de la patru la două.

Pentru prevenirea incidentelor în trafic, două echipaje ale Poliţiei patrulează 24 de ore din 24 în zonă, fapt care, din păcate, nu ajută prea mult la decongestionarea circulaţiei. Singura variantă pentru a scăpa cât de cât de aglomeraţie este ca şoferii care doresc să se deplaseze înspre Cluj-Napoca să folosească centura municipiului Oradea, şi aici traficul fiind însă destul de mare din cauza autocamioanelor care utilizează acest sector de drum.