De acum înainte stresul că aţi pierdut trenul nu va mai fi alimentat şi de faptul că, o dată cu acesta, aţi pierdut şi o grămadă de bani. Începând cu data de întâi a lunii în curs, potrivit unui Ordin al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului din 18 octombrie 2004 s-a dispus restituirea în procent de 90% din valoarea biletului de călătorie pentru cazurile în care nu aţi reuşit să vă urcaţi în tren. Procedura este simplă, restituirea făcându-se la cererea verbală a călătorului, fără a fi nevoit să o motiveze. Singura condiţie care se impune este aceea să prezentaţi legitimaţia de călătorie şefului de staţie emitente în termen de maximum o oră de la plecarea trenului. "Tariful legitimaţiilor de călătorie emis fie de staţiile CFR sau agenţiile de voiaj se restituie cu reţinerea unui tarif de procesare, care reprezintă 10% din tariful de transport. De reţinut că, valoarea tichetului de rezervare nu se restituie", ne-a precizat Gabriel Tripe, şef Staţie CFR Oradea. Legitimaţiile eliberate de agenţiile de voiaj se pot prezenta pentru restituire şefului agenţiei de voiaj respective în termen de maximum două ore de la plecarea trenului. Legitimaţiile emise pentru trenurile care pleacă după ora de închidere a agenţiilor trebuie prezentate, în termen de o oră de la plecarea trenului, şefului de gară, pentru a fi vizate de neutilizare. După care legitimaţia respectivă se va prezenta şi şefului agenţiei de voiaj, pentru aprobarea restituirii, în prima zi lucrătoare, în termen de două ore de la deschiderea agenţiei. De asemenea, tarifele de transport se restituie parţial în cazuri de întreruperi de circulaţie, pierderea legăturilor, suprimări de trenuri, renunţarea la efectuarea călătoriei integrale sau îmbolnăvire pe parcurs. În aceste condiţii, restituirea se face numai pentru porţiunea de traseu neparcursă.