Spitalul Clinic Judeţean, sancţionat cu avertisment
La sfârşitul săptămânii trecute, o comisie a Direcţiei de Sănătate Publică Bihor a finalizat investigaţiile la cele 15 spitale cu paturi din judeţ. În urma acestor verificări, Spitalul Clinic Judeţean din Oradea a fost sancţionat cu avertisment pentru că nu sunt respectate condiţiile de funcţionare şi cele igienico-sanitare la punctul de sterilizare al Staţionarului II. Conducerea unităţii a primit un dead-line pentru remedierea dificienţelor depistate.
Acţiunile de control în unităţile sanitare cu paturi din Bihor au început în 28 aprilie şi s-au finalizat vinerea trecută. "S-a verificat respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare privind supravegherea, prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomicale în unităţile sanitare, asigurarea cu materiale de curăţenie, precum şi modul în care se realizează acţiunile de dezinfecţie", a precizat şeful DSP, dr. Marius Pîrcioagă. Drept urmare a dispoziţiilor Ministerului Sănătăţii, în Bihor, în urma controalelor la cele 15 unităţi sanitare cu paturi, starea de curăţenie era corespunzătoare în momentul controalelor efectuate dar, potrivit concluziilor DSP, raportarea infecţiilor nosocomiale se realizează inconstant, cu toate că personalul spitalului a fost instruit cu privire la legislaţia în vigoare pentru supravegherea, prevenirea şi controlul acestor infecţii. De asemenea, inspectorii sanitari au constatat faptul că la Spitalul Clinic Judeţean, la Spitalul de Psihiatrie şi pentru măsuri de siguranţă Ştei, cel de Psihiatrie Nucet şi la Spitalul Orăşenesc din Ştei activitatea comisiei de supraveghere, prevenire şi control a infecţiilor nosocomiale (SPIN) este consemnată corespunzător, conform legislaţiei incidente. Cele mai mari nereguli au fost depistate la Spitalul Clinic Judeţean, care a fost sancţionat cu avertisment de comisia de evaluare. "În unitate nu sunt respectate condiţiile de funcţionare şi condiţiile igienico-sanitare la punctul de sterilizare al Staţionarului II şi nu există autorizaţie sanitară de funcţionare. Din aceste motive, s-a stabilit un termen pentru remedierea deficienţelor", a punctat dr. Pîrcioagă. Inspectorii sanitari au stabilit că la şapte unităţi spitaliceşti se desfăşoară programe de reabilitare a spaţiilor special destinate depozitării produselor şi ustensilelor folosite în procesul de efectuare a curăţeniei, iar activitatea de achiziţie şi aprovizionare cu materiale de curăţenie şi dezinfecţie se realizează conform legislaţiei în vigoare. "O altă problemă s-a constatat la Centrul de Sănătate din Valea lui Mihai, unde, pe fondul deficitului general de personal, lipseşte şi personalul cu experienţă care să efectueze activitatea de achiziţii publice, cel existent fiind nou angajat", a conchis şeful DSP.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.