Traficul sufocant de pe E 60, cu toate urmările sale nefaste, ridică tot mai stringent problema unei şosele de centură care să decongestioneze circulaţia, să micşoreze emisia de noxe a maşinilor din trafic şi să reducă numărul accidentelor de circulaţie.

Zilnic, pe acest traseu se aud sfâşietoarele semnale acustice ale salvării şi poliţiei rutiere, care anunţă noi nenorociri în trafic. Iată că, la iniţiativa Primăriei Aleşd, a avut loc o întâlnire a locuitorilor oraşului cu ing. Lucian Chindlea, şeful Inspecţiei în construcţii Bihor, care a prezentat, pe hartă, cu detalii, viitoarea şosea de centură a oraşului Aleşd. Aceasta este alcătuită din două tronsoane, având o lungime totală de 12.331 m, ale căror costuri se cifrează la suma de 30.500.000 euro, din fonduri europene nerambursabile. Varianta Nord începe din satul Peştiş, are o lungime de 4.253 m şi are ieşire în E 60, între satele Tinăud şi Groşi. Acest tronson face legătura cu DN 1 H Şimleu - Zalău şi cu autostrada Transilvania. Varianta Sud, în lungime de 8.078 m, va începe devierea între Lugaşu de Jos şi Aleşd, va urma aproximativ cursul Crişului Repede şi va reintra în E 60, de asemenea, între Tinăud şi Groşi. În prezent, finanţarea pentru această lucrare este aprobată, iar lucrările vor demara probabil în primăvara viitoare. Se estimează ca această şosea de centură să intre în exploatare în aproximativ patru ani, cam în acelaşi timp cu autostrada. Până atunci, autorităţile locale din Aleşd şi cele din comunele străbătute de şoseaua E 60 trebuie să găsească variante locale de drumuri laterale pentru animale şi vehicule de interes local. De asemenea, Administraţia Naţională a Drumurilor ar putea lărgi şoseaua cu aproximativ 2 m, atât în localităţi, cât şi în afara lor, prin întubarea şanţurilor şi asfaltarea acestora.