Şoseaua de centură, dezgheţată cu... mixtură?!
Comedia ieftină jucată ieri de conducerea firmei Selina cu prilejul vizitei ministrului Transportului, Radu Berceanu, a atins cote maxime în momentul în care, la temperaturi de doar 1 grad C, muncitorii firmei s-au apucat să toarne mixtură asfaltică pe o porţiune a drumului de centură cuprinsă între strada Podului şi Ştefan cel Mare.
Dacă timp de trei luni niciun utilaj Selina nu a mai ieşit pe drumul de centură, motivând că nu li s-au decontat lucrările efectuate, ieri, cu câteva ore înaintea vizitei ministrului, s-a dat drumul la pregătirea arterei pentru asfaltare. Un lucru lăudabil, în condiţiile în care se lucrează pe datorie, însă, din punct de vedere tehnic, iniţiativa conducerii Selina poate fi catalogată drept bătaie de joc pe banii publici. Mai mult, în jurul orei 10:30, reprezentanţii Inspectoratului Teritorial în Construcţii Bihor somau conducerea Selina să înceteze turnarea mixturii asfaltice, însă nici după mai multe avertizări muncitorii nu au încetat lucrul, dovadă că şi în jurul orei 12:00 se lucra cu spor la centură, chiar dacă temperatura de afară abia a atins 2-3 grade Celsius. Potrivit standardelor în materie de "îmbrăcăminţi bituminoase cilindrice executate la cald", "aşternerea mixturilor asfaltice se face în perioada martie-octombrie, la temperaturi atmosferice de peste 10 grade, în condiţiile unui timp uscat". Probabil conducerea Selina s-a gândit că, dintre cele trei condiţii, e suficient să fie respectate măcar două, temperatura de afară nefiind, în opinia lor, un factor determinant. În plus, era în joc şi imaginea lor de firmă serioasă. Trebuia convins ministrul Transporturilor că firma are capacitatea să lucreze, chiar dacă, din când în când, se face rabat de la calitatea impusă de dispoziţiile tehnice. "În jurul orei 10:30 am sesizat şi noi că, la o temperatură de 1 grad, muncitorii Selina aşterneau un strat de mixtură asfaltică pe strada Podului. Am dat dispoziţie să nu mai lucreze. Am dat numeroase telefoane, dar din păcate, nu s-au conformat. Consecinţele sunt multiple. În perioada rece mixtura aşternută nu aderă suficient de bine la stratul inferior. Bitumul lucrează doar la temperaturi mai ridicate", ne-a declarat unul dintre inspectorii Inspectoratului Teritorial în Construcţii Bihor.
În replică, directorul Selina, Călin Roman, spune că a încercat un experiment şi, mai glumă, mai în serios, recunoaşte că a fost o demonstraţie de capacitate pentru a-l convinge pe Berceanu să le vireze banii pentru lucrări. "Erau 5-6 grade afară. A fost un experiment, am folosit un nou tip de asfalt pe care dorim să-l aşternem pe centură, după care vin alte două straturi. Nu înţeleg care e problema, asfaltul vine cu 160 de grade, mai contează dacă sunt 4 grade afară?", a declarat Călin Roman.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.