Socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea din târg - A plecat la muncă şi s-a ales doar cu "distracţia"
Deşi visul multor români este să plece la muncă în străinătate, lucrurile nu merg întodeauna după cum şi-au plănuit. Asta e situaţia unui tânăr orădean care susţine că o firmă ce se ocupă cu intermedieri de contracte de muncă în străinătate l-a păgubit cu 3500 de lei, nerespectând clauzele din contract.
Păgubit în ţări străine
Atras de prospectul unui salariu mai mare comparativ cu cel din România şi de premisa vizitării unei ţări străine, Laszlo Ţeţ, în vârstă de 25 de ani, a apelat la o societate ce se ocupă de intermedieri contracte de muncă. "Fiul meu a semnat un contract în urma căruia urma să lucreze timp de trei luni la un hotel din Grecia. Pentru a nu rata oportunitatea, am achitat repede biletul de avion. De când a ajuns în staţiune a întâmpinat mai multe probleme: managerul nu a fost de găsit prima zi, apoi, pentru a nu pierde ocazia, a acceptat să meargă la o altă locaţie pentru bani mai puţini, fără a avea siguranţa că va reuşi", povesteşte Kati Ţeţ, mama păgubitului. "Nu vreau în nici un fel să cauzez neplăceri firmei Imerica Consulting, chiar vreau să ne înţelegem pe cale amiabilă şi să fim despăgubiţi pentru daunele ce ne-au fost cauzate. Fiul meu a achitat în total peste 440 de euro pe transport şi cazare, pentru că firma nu ne-a asigurat serviciile care le-a promis, nici măcar nu l-a contactat în străinătate pentru a vedea dacă totul decurge conform înţelegerii", a continuat Ţeţ. Femeia este, de asemenea, nemulţumită că, deşi în contract se stipulează că angajatul va avea parte de un program de pregătire ce îl va ajuta în domeniul hotelier, acest lucru nu s-a întâmplat.
O altă latură a cazului
Contactată, reprezentanta firmei implicate în poveste susţine că lucrurile nu stau chiar atât de simplu. "Am discutat într-adevăr cu persoanele în cauză şi am încercat să ne rezolvăm conflictul, dar eu nu pot fi trasă la răspundere pentru ce s-a întâmplat. Tânărul în cauză a plecat la muncă, dar multe date din CV-ul său nu au corespuns cu realitatea. Atât eu, cât şi angajatorul grec l-am crezut pe cuvânt, dar dacă nu s-a descurcat i-a fost oferită o altă oportunitate. În cazul în care nu era mulţumit de ce a găsit în Grecia, trebuia să mă contacteze, nu să aştepte să îl sun eu. Am prea mulţi clienţi, ce ar fi dacă i-aş suna periodic pe fiecare în parte să văd cum se descurcă?", precizează Ligia Melinda Oala, administratorul firmei Imerica Consulting. "Am fost de acord să le returnez comisionul pe care l-a încasat firma, dar nicidecum să decontez costurile de transport şi cazare. Oricine poate merge în plimbare în Grecia ca apoi să susţină că nu şi-a găsit de lucru", a încheiat Oala.
OPC are rezolvarea
Pentru rezolvarea situaţiei, partea reclamantă va trebui să apeleze la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului. "Nu cunosc cazul în detaliu, dar îi aştept pe reclamanţi să îşi prezinte situaţia şi să stabilim ce măsuri pot fi luate. Trebuie să aflăm exact în ce fel s-a încercat rezolvarea amiabilă a conflictului şi, după litera legii, să luăm o decizie" a informat Sebastian Secoşean, director coordonator al OJPC Bihor.
Aşadar, orădenii trebuie să acorde o mare atenţie oportunităţilor de muncă în străinătate. Chiar dacă totul se desfăşoară în limitele legale, beneficiarul ar putea fi nemulţumit de necunoscutele înţelegerii, rezultând într-o pierdere de bani şi timp considerabilă. Legat de cazul prezentat, doar autorităţile abilitate pot stabili dacă există vinovaţi sau nu.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.