Elevii clasei a IV-a C, de la Şcoala Gimnazială "Miron Pompiliu'' Ştei, coordonaţi de profesorii Adriana Colda, Gabriel Vancea şi Raluca Jude, au "călătorit" într-o frumoasă poveste intitulată "Treasure Hunt", iar platforma eTwinning le-a oferit mijloacele necesare pentru găsi parteneri tocmai la Roma, în Italia, la Scuola Statale ICS "Via Trionfale" di Roma - Plesso Primaria ''Assarotti'', Roma.

Aşa a început această minunată poveste, care i-a ţinut implicaţi pe elevi şi dornici de noi aventuri, prin dorinţa arzătoare de a găsi comoara, atât de râvnită de către copiii din ambele tabere. Poate vă întrebaţi în ce constă comoara? În experienţe plăcute de viaţă şi în sentimentul lucrului bine făcut. Până acum elevii şcolilor partenere au descoperit indiciile şi au creat jocuri noi, printre care enumerăm: Carrom - joc din India antică; Senet - joc din Egiptul antic; Go Around Europa - cunoaşterea ţărilor din Europa şi exersarea limbii engleze; jocul lui Ur - Mesopotamia; Tangram - China şi Cele şapte minuni ale lumii antice. În această perioadă elevii Ryana Badea, Mara Boc, Vlad Bucătaru, Mihai Bulza, Mario Burtă, Dana Bursaşiu, Bogdan Ciuciu, Miruna Chira, Raluca Coroiu, Nadia Costinaş, Giulia Crişan, Larisa Cuc, Emanuela Gavra, Romina Gabor, Rareş Georgescu, Mario Grigore, Teodor Guţ, Carina Haidu, Izabela Indrei, Cristina Pantea, Andrei Petrehele, Cătălina Stan, Patricia Szarvadi, Rebeca Tuduce, Andrei Vesa studiază evenimente despre trecutul istoric al poporului nostru şi despre necesitatea cunoaşterii trecutului istoric pentru înţelegerea prezentului şi gândirea viitorului. Titlul care i-a unit, din nou, într-o ultimă încercare, este: Roma, de la cetate la imperiu. De asemenea, tema se studiază în cadrul orei de istorie, prin crearea celei mai lungi cărţi din istoria clasei lor, cu ajutorul mijloacelor on-line, dar şi prin intermediul activităţilor extraşcolare desfăşurate şi  în curs de desfăşurare. La finalul proiectului vor fi expuse produsele obţinute în faţa colegilor din şcoală şi îi vom informa despre aventura trăită, oferindu-le mici surprize. Miercuri, 26 noiembrie, de exemplu, la masa lui Traian, împăratul Imperiului Roman, atât dacii, cât şi romanii au primit noi indicii despre o posibilă comoară. Indiciile i-au fãcut pe strămoşii noştri să cerceteze zona, să găsească locul comorii. De aici, a fost doar un pas până la dezgroparea izvoarelor istorice scrise şi nescrise. Apoi, toate grupele au fugit la CDI, pentru a căuta informaţiile necesare pentru desluşirea misterului. Prof. Gabriel Vancea, folosindu-se de cunoştintele sale, i-a informat pe elevi despre vechimea pământului colectat, pentru stabilirea timpului şi le-a pregătit o interesantă prezentare power-point, pe care au urmărit-o cu bucurie, spontaneitate şi o manifestare pozitivă vizavi de aspectul cognitiv şi comportamental. În urma corelării izvoarelor istorice, elevii "vânători de comori" au reuşit să descopere Cele şapte minuni ale lumii antice şi cu siguranţă vor primi comoara, adică jocul cu acelaşi nume creat de partenerii de la Roma, dar la finalul proiectului. Joi, 27 noiembrie, din cauza nemulţumirilor create în rândul strămoşilor noştri, curtea şcolii a devenit "câmpul de bătălie", în care au luptat dacii şi romanii prin: tracţiuni, împingeri, luarea stindardului şi cel mai bun ţintaş, iar îndemnul final al activităţii "Câştigă cine poate!" a fost momentul decisiv după fluierul prof. Raluca Jude. "Elevii şteieni au reuşit să câştige Certificatul de Calitate Naţional eTwinning şi aşteptăm ca şi partenerii noştri să obţină această recompensă a muncii depuse, iar apoi să fim nominalizaţi pentru premiile europene eTwinning, o recunoaştere internaţională a calităţii procesului instructiv-educativ. În calitate de ambasador eTwinning, eu - dascălul şi el - "Măria Sa Copilul" vă invit să descoperiţi beneficiile proiectelor eTwinning", a afirmat prof. Adriana Colda, coordonatoarea acestei activităţi.