Transportul feroviar pe relaţia Ciumeghiu-Holod-Vaşcău este paralizat din noaptea de sâmbătă spre duminică, ca urmare a refuzului personalului de mişcare de a mai merge la muncă. Cei 101 kilometri de cale ferată au fost preluaţi în administrare privată de firma Via Terra, care s-a văzut în imposibilitate de a-i prelua şi pe cei 71 de muncitori feroviari care au fost "sfătuiţi" să intre, subit, în... concedii medicale. Iulian Gaga, directorul Via Terra, a declarat că sâmbătă noaptea era pregătit să preia secţia, însă a constatat că personalul este în concediu medical. "SNCFR ştia de două luni că secţia va intra în administrare privată, şi nu am fost notificaţi în vreun fel de un eventual protest sindical. Mai mult, lista celor 71 de salariaţi care urmează să fie transferaţi la noi a fost întocmită de SNCFR, care trebuia să le transmită că îi vom prelua cu toate drepturile salariale în vigoare. Am anunţat că, după preluare, aceşti muncitori vor beneficia, în continuare, de aceleaşi sporuri ca şi colegii lor din SNCFR, şi chiar am decis să acordăm din 15 octombrie o majorare salarială de 13%, aflând că din 1 noiembrie se va opera şi la CFR o majorare de 12%. Eu cred că oamenii nu au fost informaţi corect, probabil că există interese la nivelul şefilor de gări care îşi simt ameninţate privilegiile". Directorul Via Terra a mai precizat că, în conformitate cu obligaţiile legale care îi revin, va apela la o soluţie alternativă de transport rutier pentru deservirea călătorilor până la reluarea circulaţiei pe calea ferată. "Eu sper ca oamenii să-şi dea seama că au fost dezinformaţi şi să se întoarcă la muncă. Condiţiile pe care le oferim sunt mai mult decât onorabile şi nu dorim să ne vedem nevoiţi să apelăm la Regionala Cluj pentru detaşarea altor angajaţi ai CFR din alte secţii", a mai menţionat Iulian Gaga. Pentru mai multe amănunte despre modul suspect de acordare a zecilor de concedii medicale, am cerut părerea dr. Ladislau Ritli, director executiv al Directiei de Sanatate Publica Bihor, care ne-a declarat că nu are nicio raportare de epidemie din zona de sud-est a judeţului, urmând să verifice modul în care medicii de familie i-au "consultat" pe salariaţii CFR. Pentru că blocarea tarficului pe calea ferată duce la perturbarea întregii vieţi socio-economice din zonă, mii de oameni fiind lipsiţi de posibilitatea de a călători - sute de elevi vin zilnic cu trenul la şcolile din Beiuş şi Ştei - i-am cerut părerea asupra acestui fapt fără precedent şi vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Bihor, ec. Stefan Seremi, care, indignat de absurditatea acestei situaţii, a catalogat-o fără echivoc: “O maladie tipCFR, cu iz de mită şi de bacşiş”. Din datele CFR Cluj, pe porţiunea de cale ferată închisă circulau zilnic şase trenuri care făceau legătura Oradea - Vaşcău, circa 50-60 de vagoane cu marfă. Pierderile firmei sunt estimate la circa 200 de milioane de lei vechi/zi.