România are nevoie de un brand de ţară autentic şi real
La Universitatea AGORA, din Oradea, a avut loc vineri seminarul cu tema "România - brandul de ţară". La eveniment au participat, alături de cadre didactice şi studenţi, oameni de afaceri şi personalităţi din mediul politic şi administrativ cum ar fi: directorul Autorităţii de Sănătate Publică, dr. Marius Pîrcioagă, PD-L-istul Mircea Matei, Doina Ţigu, director de marketing la o firmă canadiană, şi, bineînţeles, rectorul Universităţii AGORA, prof. univ. dr. ing. Mişu Jean Manolescu.
Oaspetele de seamă şi, în acelaşi timp, moderatorul seminarului a fost profesorul Sasha Strauss, de la Universitatea din California, Los Angeles (UCLA). Specialist în strategii de branding global, conferenţiar la cele mai importante şcoli de business din SUA, profesorul american este şi realizator al mai multor programe de branding global pentru firme de renume mondial precum: IBM, Microsoft, Adobe, Yahoo, eBay etc. Întrunirea de vineri a fost dictată de situaţia socio-economică mondială actuală, care impune crearea unor branduri, prin care ţara noastră să se poată identifica în viitor pe plan european şi mondial. În acest scop, profesorul american Sasha Strauss a oferit câteva exemple de branduri care au un succes deosebit şi care practic vând un produs care, de cele mai multe ori, nu este mai bun decât alte produse din gama sa, dar care beneficiază de un renume foarte puternic, oferind astfel posibilitatea vânzării produsului, chiar dacă preţul acestuia este unul mult mai ridicat decât al celorlalte produse. "În principal oamenii sunt tentaţi să cumpere brandul, oferind un preţ superior pe produse care, din punct de vedere calitativ, nu sunt mai bune decât altele, dar nu beneficiază de un marketing la fel de bun", este de părere Sasha Strauss. În opinia profesorului american, brandul unei ţări trebuie să fie unul autentic şi real în care oamenii să creadă şi nicidecum ceva care să fie impus de guvern sau alte instituţii ale statului.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.