Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră, cu o lungime de 166,216 km. Valoarea tolală a obiectului este aproape 10 miliarde de lei fără TVA.

„Am aprobat astăzi (miercuri - n.r.) în Guvern indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră, cu o lungime de 166,216 km. Este un proiect de interes național finanțat din PNRR, cu termen limită de realizare anul 2026 și are ca obiective realizarea a 18 km de linie dublă nouă, sistematizarea stațiilor, înlocuirea sau repararea podurilor, podețelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea calității terasamentelor, desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate, realizarea de construcții aferente activității de întreținere, revizie și reparații a instalațiilor fixe de tracțiune electrică și a liniei de contact constând din două districte LC + EA + ELF în stațiile Ciucea și Oradea, realizarea de clădiri de mentenanță în stațiile Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea, reabilitarea și modernizarea clădirilor de călători, districtelor, clădirilor de exploatare etc. și asigurarea facilităților călătorilor, inclusiv persoanelor cu mobilitate redusă, și personalului CFR și montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot”, anunță ministrul Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor precizează că obiectivul, împărțit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7,55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție lucrări, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanței și situațiilor diverse și neprevăzute.

Proiectarea și execuția lucrărilor va dura 3 ani și 6 luni, după semnarea contractelor, care acum se află în licitație.

„Acest proiect va aduce o serie de beneficii atât la nivel național, cât și local: noi locuri de muncă, pe perioada implemenării proiectului, economii la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii, economii la cheltuielile de operare a infrastructurii și a trenurilor, economie de timp pentru călători, economie de timp pentru transportul de marfă, câștiguri în eficiență, scăderea nivelului emisiilor de CO2 și creșterea gradului de siguranță și scăderea numărului accidentelor”, se arată în comunicatul Ministerului Transporturilor.