După Raliul Carpaţi, din 2018, şi Raliul Fără Frontiere, din 2019, raliul retro, unicul de regularitate din România s-a desfăşurat în 2020 exclusiv în judeţul Bihor, pe un traseu special, care conduce spre satul celor 1000 de pivniţe.

Pe drumul pe care în trecut negustorii de sare din nordul Transilvaniei se opreau să deguste vinul ascuns în pivniţe, au pornit vineri, 17 iulie, din parcarea Lotus Center, 30 de maşini de epocă înscrise în raliu. Desfăşurat în condiţii meteo dificile, pe ploi când mărunte, când torenţiale, raliul Drumul Vinului, organizat de Retromobil, şi-a purtat concurenţii pe urmele carelor pline de sare, pe vechea albie a rîului Eriu, astăzi Ier, iar opririle câmpenești au avut loc în comuna Diosig, un vechi târgușor ce aparținea familiei Dorog din neamul Gutkeled, renumit pentru podgoriile din jur și pentru prima școala viticolă din zonă.

După primele două etape, derulate vineri, și după aproximativ 112 kilometri parcurși pe distanța Oradea-Diosig și retur, în clasamentul, la general, conduceau Ciprian Vulpe și Răzvan Cătană, din județul Olt, aflați la bordul unei Dacii 1310 Break. Cei doi erau urmați de Sînziana și Dragoș Dobre (București) cu un VolksWagen MK1 din 1984 și de Ruxandra și Eduard Tudoraș (București) cu un Trabant 601 din 1981. După cea de-a doua zi de concurs, desfăşurată sâmbătă, 18 iulie, și alte două etape, însumând alți 215 kilometri, autoturismul VolksWagen Golf a urcat pe primul loc și s-a impus în clasamentul general, fără nicio penalizare. Pe locul II s-a clasat autoturismul Dacia 1310, iar pe III, Trabantul 601, câștigător al ediției precedente a raliului.

Aşa cum au explicat organizatorii, „Raliul „Drumul Vinului 2020” nu se bazează pe viteza maximă sau timpii cei mai scurţi, ci pe respectarea vitezei medii impuse. Aceasta nu trebuie să depăşească 50 km/oră pe drumuri naţionale şi judeţene și 80 km/oră pe autostrăzi şi drumuri închise circulaţiei.

 

„Drumul Vinului 2020”-rezultate finale

General: 1. Sînziana Dobre/Dragoș Dobre (VolksWagen MK 1, 1984); 2. Ciprian Vulpe/Răzvan Cătană (Dacia 1310 Break, 1989); 3. Ruxandra Tudoraș/Eduard Tudoraș (Trabant  601, 1981); 4. Nagy Gergely/Tudor Coca (ARO 243, 1983); 5. Mirel Roșoga/Lucian Fulga (BMW E12, 1977).

Categoria Dacia: 1. Ciprian Vulpe/Răzvan Cătană (Dacia 1310 Break, 1989); 2. Vlad Tătaru/Copos Anca (Dacia 1300, 1978); 3. Mihai Maier/Ioan Plămădială (Dacia 1300, 1973); 4. Doru Vaida/Valer Vancea (Dacia 1300, 1975); 5. Nicolae Bortoș/Horea Bortoș (Dacia 1300, 1979).

Categoria Mercedes: 1. Cosmin Pavel/Victor Pavel (Mercedes Benz 1300SL, 1987); 2. Marius Nevelits/Cristina Nevelits (Mercedes Benz 450SL, 1980); 3. Kovács Flóra/Kovács Zoltán (Mercedes Benz 190E, 1985).

Echipe: Amicii: Ciprian Vulpe/Răzvan Cătană; Rencsik Evelin/Rencsik Anna; Mihai Maier/Ioan Plămădială; Cosmin Pavel/Victor Pavel.

Alhambra Rally Team: Ruxandra Tudoraș/Eduard Tudoraș; Sînziana Dobre/Dragoș Dobre; Andrei Rotaru/Ileana Rotaru.

Categoria G: 1. Mirel Roșoga/Lucian Fulga (BMW E12, 1977); 2. Marius Nevelits/Cristina Nevelits (Mercedes Benz 450SL, 1980); Rencsik Evelin/Rencsik Anna (Triumph Spitfire,1500, 1976).

Categoria F: 1. Szabó Emanuel/Szabó Gheorghe (VolksWagen 1300, 1969); 2. Andrei Rotaru/Ileana Rotaru (Ford Taunus, 1964); 3. Adrian Farcaș/Ioana Farcaș (Ford Mustang, 1967).

Categoria H: 1. Sînziana Dobre/Dragoș Dobre (VolksWagen MK 1, 1984); 2. Ciprian Vulpe/Răzvan Cătană (Dacia 1310 Break, 1989); 3. Ruxandra Tudoraș/Eduard Tudoraș (Trabant  601, 1981).

Categoria I: 1. Mircea Moș/Dorin Pop (BMW 316, 1994); 2. Ioan Sânmărtinean/Violeta Sânmărtinean (ARO 234, 2000); 3. Octavian Guga/Geta Avram (Mitsubishi, 1993).