Societatea de Scleroză Multiplă din România a lansat două materiale informative, Ghidul angajatorilor şi pliantul de diseminare şi promovare a proiectului Centrul Naţional de ocupare a forţei de muncă pentru persoane cu scleroză multiplă şi alte boli neurologice rare Acces-Abilitate. Acesta este finanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 6 "Promovarea Incluziunii Sociale" domeniul major de intervenţie 6.2 "Îmbunătăţirea accesului şi a participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii".


Proiectul se desfăşoară în parteneriat cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii, Alianţa Naţională de Boli Rare din România şi Fundaţia de Îngrijiri Comunitare. Scopul acestuia este de a înfiinţa un Centru Naţional de ocupare a forţei de muncă, alcătuit din experţi care vor intermedia relaţia angajator-angajat. Proiectul se desfăşoară în perioada octombrie 2009 - septembrie 2012, iar rezultatele expectate prevăd angajarea a 100 de persoane afectate de scleroză multiplă şi alte boli neurologice rare din toată ţara. Astfel, persoanele interesate să aibă un loc de muncă se pot înscrie în program începând din septembrie, anul acesta, prin completarea unui formular care poate fi găsit pe site-ul www.acces-abilitate.ro sau poate fi trimis prin poştă celor care nu au acces la internet. "Ghidul angajatorilor şi pliantul de diseminare şi promovare a proiectului Centrul Naţional de ocupare a forţei de muncă pentru persoane cu scleroză multiplă şi alte boli neurologice rare Acces-Abilitate sunt materiale prin care se doreşte informarea angajatorului cu privire la oportunităţile de care dispun dacă angajează persoane cu dizabilităţi şi detalii despre acestea, câteva informaţii despre legislaţia europeană în domeniul angajabilităţii, dar şi răspunsuri la întrebări frecvente pe care şi le pun angajatorii cu privire la această problematică. Având în vedere că promovarea proiectului ocupă un loc foarte important, Ghidul Angajatorilor editat în 3000 de exemplare urmăreşte să informeze şi să convingă angajatorii din România că merită să investească încredere şi capital angajând în firmele lor persoane cu dizabilităţi. Pliantul, editat în aproximativ 4000 de exemplare, oferă în mod concis informaţiile cele mai importante şi imaginile cele mai sugestive care să informeze publicul larg despre campania existentă. Astfel, materialele lansate au rolul de a creşte vizibilitatea proiectului, a problematicii sclerozei multiple şi a altor boli neurologice rare, precum şi creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor români şi a opiniei publice", a precizat Claudia Torje, managerul proiectului.