Centrul pentru Arii Protejate şi Dezvoltare Durabilă Bihor (CAPDD) a finalizat proiectul "Complementaritatea şi similitudinea ca mijloc de dezvoltare durabilă în euroregiunea Bihor - Hajdu-Bihar", în cadrul căruia a încercat atât să popularizeze Munţii Apuseni, cât şi să schimbe percepţia locuitorilor din Apuseni despre locul în care trăiesc.

Potrivit coordonatorului proiectului, Viorel Lascu, printre realizări poate fi menţionată efectuarea unui studiu de fezabilitate pentru crearea unui centru de creare de competenţe pentru locuitorii din Apuseni. "Proiectul este deja scris şi are o valoare de două milioane de euro", a precizat Lascu. De asemenea, CAPDD a reuşit să identifice dezvoltatori locali, mai exact persoane dispuse să-şi dezvolte mici afaceri în zona Munţilor Apuseni. În ceea ce priveşte vizibilitatea spaţiului, CAPDD a realizat 300 de pachete de câte opt postere care prezintă diferite domenii din Apuseni, pachete care vor fi distribuite în şcoli, la instituţiile publice şi la operatorii de turism, pentru a promova această zonă. "Foarte puţini dintre cei care caută informaţii despre Munţii Apuseni ajung la esenţa lor. Noi am descoperit opt domenii mari, printre care casa de piatră (peşterile), paradisul florilor şi vieţuitoarelor, meserii, lumea satului", a declarat Viorel Lascu. Acesta a mai menţionat că în cadrul proiectului a fost tipărit, pentru prima dată în limba română, un ghid al unui parc naţional din altă ţară. Mai exact, este vorba despre tipărirea unei broşuri cu informaţii despre Parcul Naţional "Hortobagy" din Ungaria, care, potrivit lui Lascu, este complementar Parcului Natural Apuseni. "Ce nu se găseşte în Apuseni se găseşte în Hortobagy. Acest ghid oferă locuitorilor din Apuseni modele de urmat", a mai menţionat coordonatorul proiectului. Tot în pachetul de promovare a Apusenilor a fost inclusă realizarea unui album foto - "Prin Munţii Apuseni", pentru care peste 15 fotografi au muncit un an, sub coordonarea lui Cristian Lascu, de la National Geographic România. Selecţia s-a făcut din cele peste 10.000 de imagini făcute de aceştia. Au fost tipărite 2.500 de exemplare, o parte dintre ele urmând să ajungă la Consiliul Judeţean Bihor, la comunele din Apuseni şi la promotorii turistici. "Faţă de albumul precedent, acesta este mult mai artistic, are o echipă de fotografi mult mai numeroasă şi oferă un plan al trecutului Apusenilor. Albumul este destinat cunoaşterii Munţilor Apuseni, dar se adresează şi locuitorilor din această zonă pentru a le descoperi valorile", a declarat Viorel Lascu. În cadrul proiectului pe care acesta l-a coordonat, echipa CAPDD a realizat şi trei mărci specifice Apusenilor, pe care intenţionează să le înregistreze. Este vorba despre termenul de Fermă din Munţii Apuseni, în care să se ofere găzduire şi care se adresează mai mult locuitorilor din zonă care nu-şi permit să-şi înfiinţeze pensiuni. O altă marcă specifică Apusenilor este cea de însoţitor recreere şi descoperire Apuseni, la care se adaugă cea de produse din carne de bovină din Munţii Apuseni. "Aproape 30% din carnea bio consumată în ţară provine din zona Apusenilor. Ideea este de a regăsi această carne ca nume, cât şi de a recunoaşte zona din care provine", a mai menţionat Lascu. Proiectul "Complementaritatea şi similitudinea ca mijloc de dezvoltare durabilă în euroregiunea Bihor - Hajdu-Bihar" pe care acesta l-a coordonat a fost finanţat de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, prin Programul România - Ungaria. Partenerii CAPDD au fost Asociaţia "Zöld Kör", din Ungaria, şi Administraţia Parcului Natural Apuseni, iar susţinători - Administraţia Parcului Naţional "Hortobagy" (Ungaria), Federaţia Română de Speologie şi National Geographic România.