Cu aproape o lună înainte de termenul asumat pentru reluarea circulaţiei în zona Celor Trei Crişuri, lucrările la noua giraţie Turbo abia au început. Sunt însă în plină desfăşurare lucrările la noua linie de tramvai. Ieri, muncitorii au început să sudeze primele şine de cale de rulare, care luni vor fi montate de Podul Dacia.

Ultimele probe ale betonului turnat săptămâna trecută pe Podul Dacia indică o comportare foarte bună, după şapte zile gradul de rezistenţă a atins 30%. În aceste condiţii, de ieri, muncitorii unei firme din Arad au început să sudeze şinele lungi de câte 18 metri şi grele de 1,8 tone. Procedeul de sudare este unul complex, într-un creuzet se toarnă un material având o compoziţie asemănătoare cu şinele, după care, timp de cinci minute, se încălzeşte până ce temperatura ajunge la 2.000 de grade. Odată topit aliajul, se prelinge în cofragul în care se află capetele celor două şine, iar în câteva minute se face priza. Procedura presupune multă atenţie, având în vedere riscurile. "De luni vom putea deja să montăm şinele sudate în aceste canale pe care le-am lăsat în betonul de pe pod. Totodată, pregătim suprafaţa pentru capetele de pod unde se va folosi o altă reţetă: se va turna beton, se vor fixa şinele şi apoi un al doilea strat de beton între şine. Al treilea tronson, cel din zona verde, unde spaţiul dintre şine va fi înierbat, presupune montarea pe un pat de piatră spartă a traverselor de beton, se aşterne un strat geotextil, apoi se instalează sistemul de irigaţii şi, în final, iarba", ne-a declarat Dorel Crăciun, reprezentantul firmei Drumuri Bihor.
Tot ieri, angajaţii firmei Drumuri Orăşeneşti au demarat lucrările pentru noua giraţie Turbo. S-a început cu Calea Clujului, unde s-a intrat pe spaţiul verde pentru a se lărgi carosabilul. Din păcate, o astfel de intervenţie înseamnă şi afectarea mai multor copaci din acel scuar.