Municipalitatea orădeană pregăteşte un sistem de plată a amenzilor de parcare direct de pe telefonul mobil, prin scanarea codului de bare de pe notele de constatare a contravențiilor. De asemenea, se are în vedere aplicarea acestui sistem şi pentru plata taxelor şi impozitelor locale.

 

Primăria Oradea pregătește implementarea unui sistem de codificare a informațiilor pe documentele emise de propria instituție prin sistemul de cod de bare QR. În prezent, noua tehnologie este pusă în practică pe Notele de constatare a contravențiilor pentru parcarea neregulamentară, afişate sub ştergătorul parbrizului ori pe geamul lateral al autovehiculului. Acest lucru permite utilizatorilor de telefoane mobile inteligente să acceseze direct pagina dedicată plăților online de pe site-ul primăriei www.oradea.ro”, a anunţat Primăria Oradea. Astfel, cu ajutorul oricărei aplicații pentru citirea codurilor QR instalată pe dispozitivele mobile inteligente, utilizatorii vor putea accesa rapid și confortabil, prin browser-ul dedicat paginilor web, platforma dedicată plății amenzilor online cu card-ul bancar. „În curând, pentru eliminarea erorilor și creșterea confortului utilizatorilor, prin scanarea codului QR în vederea realizării plăților online se va asigura precompletarea unora dintre câmpurile formularelor online cu informații criptate în cuprinsul codului”, a menționat Eduard Florea, şeful Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea.

Aceasta este prima dintre utilizările preconizate ale sistemului de criptare a informațiilor pe documentele primăriei, tehnologia urmând să permită preluarea datelor în sistemul informatic prin citirea codurilor de bare, reducerea timpului de operare, creșterea interoperabilității datelor și, nu în ultimul rând, extinderea modalităților de plată a impozitelor și taxelor locale prin terți parteneri (instituții bancare, operatori de plăți etc.).

Printre documentele identificate spre a fi imprimate informații codificate se regăsesc: notele de constatare a contravențiilor la parcarea neregulamentară, facturile fiscale, somațiile de plată şi înștiințările de plată. „Pentru implementarea noii tehnologii, în prezent se lucrează la modificarea aplicațiilor informatice, dotarea ghișeelor cu scanere și încheierea de parteneriate cu partenerii”, a amia anunţat Primăria Oradea.