Primăria deschide ochii şi închide punga la lucrările executate de Selina
Mare parte dintre lucrările executate anul trecut de către Selina pe drumurile din Oradea nu au fost plătite, nu pentru că administraţia liberală nu şi-ar fi dorit cu tot dinadinsul să-i facă pe plac patronului firmei, ci pentru că deficienţele lucrărilor erau atât de evidente încât, oricât de binevoitori ar fi fost edilii orădeni, nu au putut trece cu vederea gravele probleme de execuţie.
Un caz concret este strada Căii Ferate. Aici, într-o sâmbătă, angajaţii Selina, în mare taină, s-au apucat să aştearnă covor asfaltic. Strada a fost inclusă în programul de întreţinere a municipalităţii orădene din nevoia de a asigura şoferilor o rută ocolitoare pe perioada în care drumul de centură a fost închis. Chiar dacă necesitatea de a folosi această stradă era una temporară, investiţia a fost gândită de către municipalitate ca una de durată, mai ales că în joc erau câteva sute de mii de lei. Din păcate, pentru conducerea Selina această comandă de lucrări a fost tratată cu superficialitate. Dovadă stau gropile pline cu apă din asfalt, porţiunile întregi lăsate sfărâmate şi crăpate de pe marginea drumului, dar şi suprafeţele întinse de pe mijlocul drumului cu aspect de faianţare. Încă la câteva săptămâni de la turnarea stratului de asfalt, primele deficienţe ale unei lucrări slab executate erau destul de vizibile, însă, cum strada Căii Ferate era inclusă în tronsonul ocolitor, instituit pe perioada în care drumul de centură a fost închis, nu s-a mai putut interveni pentru remedierea deficienţelor. Frigul şi precipitaţiile din această iarnă au contribuit şi ele la agravarea situaţiei, ieri fiind tot mai vizibile porţiunile de pe marginea drumului, care au cedat sub greutatea autovehiculelor. De asemenea, pe mijlocul drumului fisurile sunt tot mai mari, iar pe unele porţiuni asfaltul a şi dispărut, fiind vizibilă vechea fundaţie. Toate aceste aspecte puteau fi evitate conform specialiştilor din cadrul Direcţiei Tehnice, care în urma măsurătorilor făcute au constatat că, în loc de 5 cm de asfalt, angajaţii Selina au turnat un covor de 1,52 cm. Cu toate acestea, reprezentanţii firmei au făcut decontări pentru 5 cm grosime. "Covorul de asfalt trebuia să aibă o grosime de 5 cm, dar acesta nu depăşeşte 1,52 cm. De asemenea, pe anumite porţiuni fundaţia necesita unele lucrări de remediere, însă aceste măsuri nu au fost întreprinse", a precizat Carmen Cherteş, reprezentanta Primăriei Oradea. Comanda Direcţiei Tehnice din cadrul PMO era pentru 480 tone de asfalt, cantitate suficientă pentru realizarea unui covor de asfalt de 5 cm grosime. Deşi s-a folosit doar cantitatea pentru stratul de 1,52 cm, Selina a cerut decontarea pentru întreaga comandă de 480 tone. Lucru care nu a fost acceptat de către Direcţia Tehnică. "Lucrarea nu a fost recepţionată şi, implicit, nici plătită. Se va ieşi în teren şi, pe lângă deficienţele constatate în toamnă, se va ţine cont şi de cele apărute în timpul iernii", a mai adăugat Carmen Cherteş.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.