Preşedinţii şi locţiitorii celor 651 de secţii de votare din Oradea şi din judeţ au fost instruiţi ieri, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea, cu privire la modalitatea de desfăşurare a scrutinului prezidenţial de duminică.

Preşedinţii şi locţiitorii celor 651 de secţii de votare din judeţul Bihor au fost împărţiţi în două serii, primii fiind convocaţi la ora 10.00, iar ceilalţi de la ora 12.00. Preşedinţilor şi locţiitorilor birourilor electorale ale secţiilor de votare le-au fost prezentate atribuţiile ce le revin, precum şi programul preluării şi predării buletinelor de vot. Instructajul le-a fost făcut de prefectul Claudiu Pop, locţiitorul Biroului Electoral Judeţean - judecătorul Doru Bochiş, reprezentanta Autorităţii Electorale Permanente - Oana Tuluc, Dana Paşc, şefa Direcţiei de Statistică, Emil Berdie şi Alice Lupeş, din partea Prefecturii Bihor, respectiv chestorul Liviu Popa, şeful IPJ Bihor. Oana Tuluc a precizat că alegătorii din România votează cu cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, cartea de identitate electronică, buletin de identitate, carnet de serviciu militar (pentru elevii şcolilor militare), paşaport diplomatic şi paşaport de serviciu (albastru şi negru), adăugând că singurii care pot vota cu paşaport roşu sunt cetăţenii români cu domiciliul în străinătate. De asemenea, preşedinţilor li s-a transmis că persoanele aflate în secţia de votare la ora 21.00 trebuie lăsate să-şi exercite dreptul la vot, însă cei aflaţi în faţa secţiei nu vor mai fi lăsaţi să intre. Preşedinţii, locţiitorii şi membrii birourilor secţiilor de votare se vor afla la secţie în preziua alegerilor, de la ora 18.00 la ora 20.00, perioadă în care se pot depune cereri pentru urna mobilă, însoţite de un act medical doveditor că persoana este netransportabilă. La procesul de vot şi la numărarea voturilor pot asista observatori şi ziarişti acreditaţi, precum şi reprezentanţi ai partidelor politice care nu au membri în birou. Spre deosebire de alegerile precedente, la acest scrutin toate secţiile de votare vor trebui să comunice prezenţa la urne, la orele 10.00, 13.00, 16.00, 19.00 şi 21.00. În ceea ce priveşte predarea buletinelor de vot şi a proceselor verbale, primii care se vor prezenta la sediul BEJ din Parcul Traian vor fi reprezentanţii secţiilor din Oradea, nu mai devreme însă de ora 10.30, urmând ca cei din judeţ să vină după ora 1.30. La aceste alegeri indemnizaţia primită de preşedinţi şi locţiitori este de 85 lei/zi, maximum cinci zile, la care se adaugă cei 10 lei pentru hrană în ziua alegerilor. De asemenea, membrii secţiilor de vot vor primi o indemnizaţie de 85 le/zi, maximum trei zile.